یادداشت جی پلاس؛

آتش بس بخاطر مردم و تیم ملی

بازی با ویتنام رسید و امیدواریم این بار بعد از برد احتمالی تیم ملی همه خوشحال باشند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ برد مقابل یمن خوشحال‌مان کرد اما اتفاق‌های حین و پس از آن هرگز به شادی‌مان تدوام نبخشید. مهدی طارمی بعد از گشودن دروازه قطر، عدد 6 را با انگشتان خود نشان داد. عددی که استقلالی‌ها آن را به کری خواندن مهاجم تیم ملی نسبت داده‌اند. هر چند طارمی در مصاحبه خود عنوان کرد که عدد 6 را ه خاطر سعید عزت‌اللهی نشان داده و این ماجرا ارتباطی به استقلالی‌ها ندارد.

 

برخی هواداران استقلال اما برداشت‌شان را انجام دادند و به جای خوشحالی از پیروزی پرگل مقابل یمن، از حرکت طارمی ناراحتند. شاید بهتر بود مهاجم تیم ملی و باشگاه الغرافه، راه دیگری را برای تقدیم گل‌هایش به سعید عزت‌اللهی- هافبک مصدوم تیم ملی انتخاب می‌کرد. استقلالی‌ها هنوز حرکت طارمی را فراموش نکرده و مدام در حال ابراز ناراحتی‌شان، به ویژه در فضای مجازی هستند تا نشان دهند کام‌شان از این خوشحالی، نه تنها شرینی نیست بلکه تلخ هم هست!

 

از طارمی که بگذریم به کارلوس کی‌روش می‌رسیم. او اجازه نداد شادی‌مان بعد از پایان بازی هم ادامه داشته باشد. مصاحبه علیه برانکو ایوانکوویچ، بدجوری هواداران پرسپولیس را عصبانی کرده، تا جایی که آن‌ها علیه کی‌روش موضع گرفته و همچنان از او انتقاد می‌کنند. هر چند این برانکو بود که باز جرقه ماجرا را زد و با بیان جمله طعنه آمیزی مبنی اینکه پرسپولیس با یک ملی پوش به فینال آسیا رفت و بنابراین فینالیست شدن تیم ملی طبیعی است! این یعنی وارد آوردن فشار روانی مضاعف بر تیم ملی و ترغیب کی روش برای نشان دادن واکنش!

بعد از برد مقابل یمن، به جای اینکه همه اعم از هواداران استقلال و پرسپولیس خوشحال باشند، بخشی از هر دو گروه ناراحت شدند. آن هم به خاطر اتفاق‌هایی که در طول و بعد از پایان بازی رخ داد. اینکه چقدر باید این رفتار را ببینیم و تماشا کنیم، خودمان هم نمی‌دانیم اما نکته اینجاست که تیم ملی به پیروزی رسید اما این برد پشت اتفاق‌های حاشیه‌ای پنهان ماند. اتفاق‌هایی که این برد دلچسب را به یک پیروزی معمولی و شادی‌هایی اندک تبدیل کرد.

اما اکنون به بازی با ویتنام رسیده ایم و باید این حواشی به پایان برسد. برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، تیم ملی به فضای شادی و نشاط مردمی و گرفتن انرژی و انگیزه از روحیه این مردم، نیاز دارد؛ جوی که در آن نه حاشیه‌ای باشد و نه بحث غیرمرتبطی. آن وقت است که همه بعد از پیروزی تیم ملی جشن می‌گیرند، شادی می‌کنند و دیگر در فضای مجازی و رسانه‌ها به یکدیگر حمله نمی‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید