جی پلاس؛

جام ملت ها؛ جام شگفتی ها/ تاریخ‌سازی قرقیزها با تک گل عزرائیلوف

قرقیزستان برای تکمیل تاریخ‌سازی خود در جام ملت‌های آسیا کم تجربه بودند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ 24 تیمی شدن جام ملت‌های آسیا فرصت بزرگی برای برخی از تیم های درجه سوم و چهارم آسیا بود تا با شرکت در این رقابت‌ها موجب پیشرفت و انداختن نام خود بر سر زبان‌ها شوند.

در کنار شگفتی‌ساز شدن هند و کسب نخستین پیروزی بعد از حدود نیم قرن و کسب نخستین امتیاز توسط فلسطین در تاریخ جام ملت‌های آسیا، قرقیزستان نیز در نخستین تجربه خود نامش را در تاریخ این مسابقات ماندگار کرد.

کشور کوچک قرقیزستان که چند صد سال قبل جزوی از ایران بود و اقوام ایرانی با مهاجرت به منطقه کنونی این کشور، سنگ بنای تمدن را در این کشور حدودا 5 میلیون نفری گذاشتند، توانستند دوشنبه شب برای اولین بار در این مسابقات شرکت کنند.

این تیم که متشکل از بازیکنان بومی قرقیزستان و چندین بازیکن چند ملیتی است، در برابر تیم ثروتمند چین که سال‌هاست در جام ملت های آسیا به میدان می‌رود، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و در عین ناباوری طرفداران فوتبال توانست بهتر از شاگردان مارچلو لیپی بازی کند و در نیمه نخست روی شوتی زیبا، گل اول بازی را توسط عزرائیلوف به ثمر برساند.

گلزنی مهاجم مسلمان قرقیزستان در این دیدار تبدیل به نخستین گل تاریخ قرقیزها در جام ملت‌های آسیا شد تا نام این کشور هم وارد تاریخچه مسابقات شود.

قرقیزستان در ادامه مسابقه بدشانس بود و روی دو اشتباه کاملا مسلم از دروازه‌بان تیمش در برابر چین قربانی شد و علی رغم برتری فنی مقابل چین نتوانست یک امتیاز هم کسب کند اما این امیدواری را به وجود آورد که در بازی‌های آتی بتواند امتیازی را کسب کند و در نخستین تجربه خود موفق ظاهر شود.

دیدگاه تان را بنویسید