در گفت و گو با جی پلاس؛

شاهرودی: اگر تیم ملی صدرنشین صعود کند، برایش بهتر است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اگر ایران به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعد صعود کند کار راحت تری خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ رضا شاهرودی، چپ پای کلاسیک فوتبال ایران. بازیکنی که خودش حاشیه کم نداشت اما در کنار همه حواشی یکی از بهترین بازیکنان ایران بود. طوری که هنوز هم که هنوز است از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان چپ تاریخ فوتبال ایران یاد می کنند. با شاهرودی تماس گرفتیم تا او درباره تیم ملی و نخستین بازی ملی پوشان در جام ملت ها حرف بزند.

بازی تیم ملی را دیدید؟ نظرتان درباره پیروزی 5 بر صفر ایران مقابل یمن چیست؟

 از بازی تیم ملی لذت بردم. بچه ها همه خوب بودند و یک بازی سراسر هجومی را شاهد بودیم. سرعت بچه ها در حمل توپ و رساندن آن به خط حمله خیلی خوب و رضایت بخش بود. فکر می کنم بهتر از این نمی توانستیم یک تورنمنت را شروع کنیم. امیدوارم در ادامه بازی ها، عملکردمان بهتر شود. این بازی که عالی بود به خصوص که سرعت تیم مثال زدنی شده است.

خیلی ها انتظار زدن 5 گل به یمن را نداشتند. بازی تدافعی ایران در جام جهانی شاید این ذهنیت را به وجود آورده بود.

اینکه تیم ملی می تواند به همین راحتی 5 گل وارد دروازه یک حریف در جام ملت های آسیا کند را باید به فال نیک گرفت. ایران در سال های قبل شاید با مشکلاتی در شروع جام ملت ها مواجه بود اما این بار بچه ها خیلی خوب کار کردند.

می توانیم قهرمان شویم؟

من که امیدوار شدم بتوانیم با همین تیم، قهرمان جام ملت ها شویم. البته نباید همه چیز را به همین بازی ربط داد چون دیدارهای سخت تری هم در انتظارمان است ولی از این دیدار توانستیم خیلی خوب رد شویم. یمن هم تیم سختی نبود. آنها فقط 10 یا 15 دقیقه فوتبال بازی کردند که بعد از آن، به طور کامل در دست ایران بودند و کاری از پیش نبردند.

بازی بعدی ما با ویتنام است و بازی پس از آن با عراق. آخرین رقابت ما در این گروه سخت است و احتمالا جنگ برای صدرنشینی.

واقعا باید از نتیجه رقم خورده راضی و خوشحال باشیم چون این بردها می تواند همه مسائل گذشته را حل کند. امیدوارم که این طور باشد و دوباره آن اتحاد ملی برای همه ما شکل بگیرد.اما قطعا دو بازی بعدی ما سخت تر خواهد بود. ویتنام یک تیم سرعتی است و عراق هم که دیگر همه می دانند یک تیم خوب در آسیاست. اما عیار تیم ما از همه این تیم ها بالاتر است. ما در جام ملت های قبل با وجود 10 نفره شدن، نهایتا در ضربات پنالتی به آنها باختیم و این بازی را باید جبران کنیم. اگر به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعد صعود کنیم کار راحت تری خواهیم داشت. در نهایت امید زیادی دارم که تیم بتواند راهی مراحل بعدی شود و به قهرمانی برسد.

دیدگاه تان را بنویسید