عده‌ای علاقمند هستند به جای جاده اصلی، به حاشیه بروند

صالحی امیری: اساسنامه وحی نیست که تغییر نداشته باشد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از روز اول که کارم را شروع کردم تصمیم گرفتم به حاشیه نروم اما یک عده علاقمند هستند به جای جاده اصلی وارد حاشیه شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره اینکه اعلام شده یکی از مدیران ورزشی در تماس با اعضای مجمع از آنها خواسته به اساسنامه رای ندهند و این مدیر ورزشی ممنوع‌ الامضاء و ممنوع الخروج است، تصریح کرد: از روز اول که شروع کردم تصمیم گرفتم وارد حاشیه نشوم، یک عده علاقمند هستند به جای جاده اصلی به حاشیه بروند.  آنقدر کار در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک زیاد است که هیچ کدام فرصت پرداختن به حاشیه را ندارند.

وی افزود: مجمع عمومی کمیته 25 دی برگزار می‌شود و تغییری صورت نمی‌گیرد.  اساسنامه هم لباسی بر تن ساختار است وحی نیست که قابل تغییر نباشد. ما هم در این اساسنامه تکمیل داریم تا تغییر.یکی از این تغییرات مربوط به انتخاب دبیرکل و خزانه‌دار است که به پیشنهاد رئیس و به تائید مجمع یا هیأت اجرایی برسد.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه این روال در همه جای دنیا پیگیری می‌شود، عنوان کرد: 180 کشور دنیا هم این کار را می‌کنند مانند کمیته بین‌المللی المپیک یا کمیته المپیک اروپا یا فدراسیون‌های ورزشی. در این اساسنامه اختیارات رئیس کمیته و سرپرست کاروان نیز تکمیل شده است. ما بعد از 25 دی این اساسنامه را در سایت کمیته قرار می‌دهیم.

صالحی‌امیری درباره جلسه با احسان حدادی و انتقاداتی که وی داشته، خاطرنشان کرد: ما جلسه مشترکی با حدادی و کیهانی داشته‌ایم، باز هم این جلسه را خواهیم داشت. اختیار با خودش است که چه صحبت‌هایی مطرح کند اما هر وقت به نتیجه رسیدیم اعلام می‌کنیم.

وی درباره تاریخ شفاهی ورزش ایران هم گفت: یکی از مهمترین مسائل ورزش فقدان تصویر تاریخ این سرزمین است. به نقل بوم‌شناسان اگر تمدن جیرفت اثبات شود این جغرافیا آغاز زیست بشر است.ما نتوانستیم این تاریخ را به جهانیان بشناسانیم، ورزش هم تاریخ طولانی دارد که در صد سال اخیر تاریخ شفاهی ایران در حوزه ورزش شناسانده نشده است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد : تاریخ شفاهی نیاز امروز و ضرورت فرداست. تاریخ شفاهی برخلاف آنچه در ذهن افراد است مبنی بر این که خاطره‌شان را بنویسند بیان واقعی یک پدیده از زبان چند نفر است که در آن پدیده حضور داشته‌اند. از روزی که آمدم موضوع تاریخ شفاهی را در دستور کار قرار دادم، تصمیم داریم با همت وزارت ورزش، قهرمانان، هیأت‌های ورزشی و رسانه‌ها در یک فاصله دو سه ساله تاریخ صد ساله شفاهی ایران را ترسیم کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید