گزارش جی پلاس/ جام ملت ها جام شگفتی ها؛

طلسمی که بعد از نیم قرن شکسته شد!

تیم ملی هند با نتیجه‌ای باورنکردنی توانست تایلند را با حساب 4 بر یک شکست دهد و بعد از 55 سال به نخستین پیروزی خود در جام ملت های آسیا دست یابد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تا چند سال پیش هند کشوری بود که نمی‌توانست به جام ملت‌های آسیا صعود کند و همواره در جمع ضعیف ترین تیم‌های آسیا جای داشت اما اصلاح ساختار فوتبال این کشور و انجام سرمایه‌گذاری‌های کلان از جمله جذب ستاره‌های کهنه‌کار فوتبال جهان، فوتبال این کشور را زیر و رو کرد و هندی‌ها روز گذشته به دست آورد بسیار بزرگی رسیدند.

تیم ملی هند

تیم ملی این کشور در نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا مقابل تایلند قرار گرفت و در حالی که کارشناسان و اهالی فوتبال شکست دیگری را برای این تیم در تاریخ جام ملت‌های آسیا متصور بودند، توانست تیم نسبتا خوب تایلند را با حساب 4 بر یک شکست دهد و شگفتی‌ساز شود.

هندی‌ها در این دیدار روی درخشش ستاره فوتبال کشورشان، سونیل چتری پیش افتادند و در ادامه دو گل دیگر را وارد دروازه تایلند کردند و در صدر جدول گروه خود متشکل از تیم های امارات (میزبان مسابقات)، بحرین و تایلند قرار گرفتند تا فاصله زیادی برای صعود از این دور نداشته باشند.

این برد پرگل، به یکی از بزرگترین حسرت‌های حدود 1.5 میلیارد نفر از مردم جهان پایان داد و هندی‌ها توانستند بعد از 5 سال در جام ملت‌های آسیا به پیروزی برسند و از جمع تیم‌ها درجه سه آسیا جدا شوند و نشان دهند که رو به پیشرفت هستند.

آن ها آخرین بار در سال 1964 توانستند به پیروزی برسند و در همان سال نایب قهرمان رقابت‌ها شدند. در دورانی که هیچ نشانی از وجود ایران، ژاپن، عربستان، استرالیا و ... در فوتبال نبود.

تیم ملی هند

*سنویل چتری تهدیدی برای ستاره‌های جهان

مهاجم باتجربه هند در این دیدار 67 گله شد و از بازیکنانی مانند لیونل مسی و دیدیه دروگبا پیشی گرفت و به عنوان دومین گلزن برتر فعال در تیم‌های ملی تبدیل شد و اکنون پشت سر کریستیانو رونالدو قرار دارد.

این مهاجم در حال حاضر با دو گل زده بهترین گلزن این رقابت ها هم است.

دیدگاه تان را بنویسید