چند توصیه ورزشی برای بیماران سرطانی

یک متخصص پزشکی ورزشی می گوید: بیماران مبتلا به سرطان از انجام تمرینات پرفشار و خسته‌کننده پرهیز کنند و تنها برنامه پیاده‌روی و تمرینات کششی را در دستور کار خود قرار دهند.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، دکتر شاهین صالحی افزود: بیماران مبتلا به سرطان پیش از  شروع برنامه ورزشی بهتر است با پزشک مربوطه خود صحبت کنند تا با توجه به سن، میزان تجربه ورزشی، نوع سرطان، مرحله و نوع درمان و دیگر شرایط پزشکی برنامه ورزشی خود را انجام دهند.

وی گفت: برنامه تمرینی باید با شدت کم، افزایش تدریجی، بدون ایجاد خستگی و با توجه به نوع داروهای مصرفی و عوارض احتمالی آنها برنامه‌ریزی شود که البته توصیه می‌شود شروع فعالیت ورزشی در افراد مبتلا به سرطان با ۱۰ دقیقه ورزش هوازی انجام شود.

این متخصص پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: اگر هنگام انجام ورزش این گونه افراد حالت تهوع و یا استفراغ داشتند باید بلافاصله فعالیت ورزشی را قطع کنند. ضمن این که از پله‌ها و استپ برای ورزش استفاده نکنند، زیرا احتمال به خطر افتادن و بروز خونریزی مغزی زیاد است.

وی در پایان با بیان این که گرم کردن به مدت ۵ دقیقه قبل از تمرین به صورت ورزش آرام و مرحله سردکردن به مدت ۵ دقیقه بعد از تمرین فراموش نشود، افزود: برای افراد مبتلا به سرطان ورزش فقط به صورت تمرینات هوازی ملایم شامل پیاده روی، دوچرخه ثابت و تمرین‌های کششی مفاصل توصیه می‌شود و از انجام تمرینات سنگین و پرفشار پرهیز کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید