در گفت و گو با جی پلاس؛

کوهیان: نبود ذوب آهن در لیگ بسکتبال خلاء بزرگی بود

مربی تیم ملی و سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن بازگشت تیمش به لیگ را اتفاق خوبی می داند و معتقد است برای بهتر شدن شرایط لیگ برتر باید اسپانسرهای قوی تری مانند گذشته در این رشته حضور پیدا کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ بازگشت ذوب آهن به لیگ برتر بسکتبال یکی از اتفاق‌های مهم و برجسته لیگ امسال بود. تیم ریشه‌ داری که سال‌ها یکی از قطب‌های اصلی لیگ این رشته و پای ثابت فینال‌ها بود اما مشکلات مالی و تغییرات مدیریتی از بسکتبال دورش کرد. حالا اما یک بار دیگر ذوب آهن با آذری به عنوان مدیر عامل و فرزاد کوهیان به عنوان سرمربی در لیگ حضور دارد. حضوری که اگرچه فعلا در قامت یک مدعی نیست اما می‌تواند آغاز خوبی برای رسیدن به روزهای اوجش در گذشته باشد.

فرزاد کوهیان که علاوه بر هدایت ذوب آهن، مربی تیم ملی هم هست، پس از دو بازی اخیر تیمش که نتایج جالبی در پی داشت، به گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس پرداخت و از شرایط لیگ و شرایط بسکتبال در زادگاهش اصفهان صحبت می‌کند.

  • در دو بازی اخیر ابتدا یک باخت عجیب را مقابل نیروی زمینی ثبت کردید و پس از آن برد خوبی را مقابل شهرداری گرگان بدست آوردید. این نوسان در هفته هفتم و هشتم از کجا می‌آید؟

تیم ما به دلیل دیر بسته شدن، هنوز به آن هماهنگی لازم نرسیده و متاسفانه نوسان دارد. باخت به نیروی زمینی هم نتیجه همین نوسان بود. آن هم در روزی که تمرکز خوبی نداشتیم و چندین اشتباه در دفاع هم باعث شد تا بازی را واگذار کنیم.

  • در بازی بعد اما تیم مدعی گرگان را شکست دادید!

بله خب بعد از آن شکست بچه‌ها همدل شدند و بازی خیلی بهتری ارائه کردیم. در لحظات حساس هم سبد با ما یاری کرد و توپ‌هایمان گل شد. تیم گرگان بازیکنان خیلی خوبی دارد و در بازی برابر ما هم خوب هدایت شد اما خوشبختانه تیم ما پیروز شد.

  • بازگشت ذوب‌ آهن به عنوان یکی از تیم‌های قدیمی لیگ یکی اتفاق‌های مهم لیگ امسال بود. آیا قرار بر ادامه روند گذشته است؟

همان طور که گفتید بازگشت ذوب آهن یکی از مهمترین اتفاق های لیگ است. این تیم نقش پررنگی در رشد لیگ بسکتبال در دهه گذشته ایفا کرد و منشا خدمات خوبی بود. نبودنش در این سال ها خلا بزرگی بود که خوشبختانه با هم راستا شدن نظر مثبت آذری به عنوان مدیرعامل تیم و یزدی مدیرعامل کارخانه این خلاء برطرف شد. با این حال هنوز برای رسیدن به جایگاه گذشته نیاز به زمان داریم. بسکتبال اصفهان در گذشته بازیکنان بزرگی را به تیم ملی داده و پتانسیل بالایی در بسکتبال دارد.

  • از لحاظ بودجه هم به نظر می رسد ذوب آهن فاصله زیادی با یک تیم مدعی دارد. اینطور نیست؟

دقیقا همین طور است. شرایط بودجه تیم فاصله بسیاری با گذشته دارد اما هدف همان است. منتهی نیاز به زمان داریم تا رفته رفته به همان سمت حرکت کنیم. با این حال نقطه مثبتی که در حضور دوباره مان در لیگ خیلی به چشم می آید، استقبال پر شور تماشاگران از این تیم است. مردم تیم هایی نظیر ذوب آهن را از خودشان می دانند و خیلی خوب حمایت می کنند. آن هم در شرایطی که تیم دیر بسته شده و از قامت یک مدعی فاصله دارد.

  • برسیم به لیگ امسال. در جایگاه مقایسه به نظرتان شرایط لیگ چطور است؟

لیگ برتر بیش از هر چیز وابسته به دوره‌های گذشته اش است. عدم رسیدگی مناسب در ادوار قبلی باعث شده لیگ به این حال و روز بیافتد و افت کند. با این حال به نظرم با شرایط موجود لیگ خوبی داریم اما نیاز به اسپانسرهای بهتر و نوعی بازگشت به گذشته و شرایطی داریم که حامیان مالی بهتری وارد این لیگ شوند. کار بسیار دشواری است اما برای بهتر شدن لیگ باید به همین سمت برویم.

دیدگاه تان را بنویسید