قیمت پرتقال شب عید مشخص شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت پرتقال تامسون شمال برای شب عید ۳۱۰۰ تومان تعیین شد، اما هنوز قیمت سیب درختی مشخص نیست.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، حسین شیرزاد در نشست تامین سیب و پرتقال مورد نیاز بازار در نوروز افزود: وزیر جهاد کشاورزی طی ابلاغیه‌ای سازمان مرکزی تعاون روستایی را متولی تنظیم بازار اعلام کرد و پس از آن کارگروهی برای این منظور تشکیل شد.

وی افزود: پس از رصد بازار پیش بینی اولیه کارگروه تامین حدود ۳۰ هزار تن سیب درختی و ۳۰ هزار تن پرتقال تامسون شمال و ۱۰ هزار تن پرتقال والنسیای جنوب بود.

دبیر کارگروه ملی تنظیم بازار اظهار داشت: البته با درنظرگرفتن ذخیره ملی معادل ۲۰ درصد سیب و پرتقال مورد نیاز استان‌ها و حدود یک هزار تن ذخایر داخلی اتحادیه‌های استانی (خارج از طرح) برای تعادل بخشی و جبران کاستی‌های احتمالی، این ذخیره‌سازی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: برآورد میزان اعتبار مورد نیاز جهت اجرای طرح به مبلغ سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و درخواست تأمین و تخصیص آن از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: تشکیل کمیته راهبردی استانی به ریاست رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و تعیین میزان سیب و پرتقال مورد نیاز استان‌ها پایان یافته است.

شیرزاد گفت: قیمت پرتقال تامسون شمال در سبد‌های ۶ تا هشت کیلوگرمی دو ردیفه به مبلغ هر کیلو ۳۱۰۰ تومان تعیین شد.

وی افزود: به دلیل بازه قیمتی معنادار، اختیار تعیین قیمت سیب درختی به کمیته راهبردی استان‌های تولیدکننده عمده سیب درختی کشور واگذار شد که در حال حاضر فراگرد کشف قیمت در استان‌های هدف به پایان رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به رشد قابل توجه قیمت سیب درختی و افزایش ۳۰ درصدی قیمت پرتقال تامسون در سال جاری نسبت به سنوات گذشته؛ واریز تسهیلات از منابع بانکی در سررسید‌های مقرر از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: در صورتی که منابع مالی به هر طریق ممکن با فوریت تأمین و در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار نگیرد، بی شک اجرای طرح در ماه آینده با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

شیرزاد از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواست با توجه به محدودیت زمان در هنگام رسیدگی به اسناد و مدارک مربوطه، تمامی افت و ضایعات واقعی را مدنظر قرار دهد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهادکشاورزی نوزدهم آبان ماه در گفتگو با ایرنا از ذخیره سازی ۷۵۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های کشور برای تامین نیاز هموطنان خبر داد.

به گفته «شکرالله حاجی وند» سال گذشته ۲۰ هزار تن برای شب عید سیب درختی تامین شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید