در گفت و گوی اختصاصی با جی پلاس؛

هافبک تیم ملی عراق: بازی ما با ایران دربی آسیاست/ بیرانوند و آزمون را می‌شناسم

علی حصنی یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی عراق است. هافبک شماره 7 این تیم که سرکو کاتانچ- سرمربی تیم ملی عراق- حساب ویژه‌ای روی توانایی‌های او برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا باز کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

علی حصنی فیصل که 24 ساله است و عضو باشگاه نیروی‌هوایی در لیگ عراق، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی‌پلاس، درباره شرایط این روزهای تیم ملی عراق اظهار می کند: «شرایط عراق فوق‌العاده است. دو بازی تدارکاتی مقابل چین و فلسطین برگزار کردیم که دو پیروزی نصیب‌مان شد. عراق برای تکرار موفقیت در جام‌‌های 2007 و 2015 پا به رقابت‌ها می‌گذارد و می‌کوشد تا افتخاری جدید کسب کند. ما تیم جوانی داریم که بازیکنان در عین جوانی تجربه کافی را هم دارند. امیدوارم نتایج درخشانی کسب کنیم و به مراحل بالا برسیم.»

عراق همگروه تیم ملی ایران است و خیلی‌ها تقابل این دو تیم را یکی از بازی‌های جذاب جام ملت‌های آسیا می‌دانند. حصنی در این باره می‌گوید: «ایران یک تیم قدرتمند است که بازیکنان خوبی در اختیار دارد. می‌دانیم که ایران برای موفقیت در جام ملت‌ها و حتی کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کند اما ما هم رقیب دست و پا بسته‌ای نیستیم.»

هافبک باشگاه نیروی‌هوایی نتیجه بازی ایران- عراق را پیش‌بینی نمی‌کند اما معتقد است این بازی حساسیت بالایی دارد: «من در جام ملت‌های قبلی هم حضور داشتم و دیدید که بازی ایران- عراق با چه حساسیتی دنبال شد و به پایان رسید. این بار هم تقابل دو تیم چنین حساسیتی را در خود جای می‌دهد. انتظار می‌رود بازی دشواری برای هر دو تیم باشد. چون تقابل ایران و عراق، دربی آسیا است اما نمی‌توانم نتیجه را پیش‌بینی کنم.»

علی حصنی 23 بازی ملی انجام داده و 5 گل هم به ثمر رسانده. او که در  18 سالگی نخستین بازی ملی خود را انجام داد از چند بازیکن تیم ملی ایران هم شناخت کامل دارد و در این باره به خبرنگار جی پلاس می گوید: «دروازه‌بان ایران که هم‌تیمی و دوست بشار رسن است را می‌شناسم. او در جام جهانی 2018 عملکرد فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشت و پنالتی کریس رونالدو را هم گرفت. همچنین مهاجم تیم ملی ایران که در لیگ روسیه بازی می‌کند را هم می شناسم. فکر می‌کنم نامش آزمون است.»

حصنی با سابقه بازی برای بصره و نیروی‌ هوایی در لیگ عراق و همچنین العربی در امارات و ریزه‌اسپور در ترکیه، رویای بازگشت به فوتبال اروپا را در سر دارد: «فعلا با نیروی‌هوایی قرارداد دارم اما هدفم حضور در فوتبال اروپا است. بازیکنان عراقی چند انتقال موفثق به اروپا را تجربه کرده‌اند و من هم امیدوارم چنین اتفاقی برایم رقم بخورد و بتوانم پیراهن یک تیم اروپایی را بر تن کنم.»

دیدگاه تان را بنویسید