گزارش جی پلاس؛

رشد چشمگیر فروش FIFA 19 و بازی های گرانقیمت/ حال صنعت گیم خوب است!

​به نظر می‌رسد که فصل پیش‌رو برای سازندگان بازی‌های ویدئویی به ویژه غول‌های صنعت بازی‌سازی‌های ویدئویی یعنی Activision Blizzard و Electronic Arts جالب و موفقیت‌آمیز باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ اریک شریدان، تحلیلگر مالی شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی (UBS) که صنعت بازی‌های ویدئویی تحت پوشش و حمایت‌های اوست، در گزارش‌های جدید اعلام کرده است که فروش برترین نسخه بازی‌های ویدئویی امسال نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است. او همچنین معتقد است که بررسی‌ها نشان می‌دهد کاربرانی که توسط این شرکت مالی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، عنوان کرده‌اند که در نظر دارند برای نسخه‌هایی که باید برای داشتن آنها پول بپردازند، بیشتر از قبل هزینه کنند و این به معنای فصلی پررونق برای بازی‌های ویدئویی است.

بیشترین تعداد نفراتی که در این گزارش به آنها اشاره شده، مشتریانی هستند که یا بازی را خریداری کرده‌اند یا در برنامه خود در نظر دارند که در فصل جاری بعضی عناوین بازی‌ها را تهیه کنند. در آماری که منتشر شده، 40 درصد کاربران بازی‌های ویدئویی اعلام کرده‌اند که بازی «ندای وظیفه: بلک آپس 4» Call of Duty: Black Ops 4 را خریداری می‌کنند. 37 درصد کاربران به دنبال خرید بازی «کیش یک آدم‌کش: ادیسه» Assassins Creed: Odyssey؛ و 36 درصد قصد خرید بازی «رد دد ردمپشن 2» Red Dead Redemption 2 هستند.

«شریدان» این آمارها را براساس تحقیقات شرکت UBS روی بیش از 5 هزار مشتری در پنج بازار اصلی فروش بازی‌های ویدئویی یعنی آمریکا، انگلستان، ژاپن و چین اعلام کرده است. افرادی که در این تحقیق شرکت کرده‌اند بین 18 تا 44 سال سن دارند و بازی‌های ویدئویی را با کنسول‌های بازی، دسته‌های بازی یا PCها بازی می‌کنند و علاوه بر این، طی 6 ماه گذشته دست‌کم یک بازی ویدئویی بازی کرده‌اند.

در بسیاری موارد، بیشتر کاربران بازی‌های ویدئویی نسبت به سال قبل، اقدام به نصب بازی‌های خاصی کرده‌اند که دارای مجوز بوده‌اند. سال قبل، تنها 23 درصد از کاربران، بازی «ندای وظیفه: جنگ جهانی دوم» Call of Duty: WWII را خریداری کرده بودند که 17 درصد کم‌تر از سال گذشته بود. 34 درصد کاربران اعلام کرده‌اند که قصد خرید بازی «فیفا 19» FIFA 19 را دارند در حالی که سال گذشته تنها 22 درصد بازی «فیفا 18» FIFA 18 را خریداری کرده بودند. 23 درصد مشتری‌ها هم گفته‌اند که یک نسخه از بازی Madden 19 را در فصل جدید می‌خرند؛ این در حالی است که تنها 13 درصد در سال قبل اقدام به خرید Madden 18 کرده بودند که تقریبا تمام آمارها حکایت از رونق صنعت بازی‌های ویدئویی نسبت به سال گذشته دارد.

بیشتر صرف محتوای دانلودی می‌شود

به طور متوسط بیش از نیمی از کاربرانی که دست‌کم یکی از 15 بازی برتر امسال را خریده‌اند یا در برنامه خود دارند که آنها را خریداری کنند، اقدام به خرید محتوای قابل دانلود بازی است. محتوای قابل دانلود از اقلام مجازی ارزان‌قیمت مانند لباس‌های جدید برای یک شخصیت گرفته تا موارد گران‌قیمتی چون بسته‌های گران‌قیمت را دربرمی‌گیرد.

در برخی بازی‌ها، بیشتر کاربران و بازیکنان قصد خرید موارد اضافی را دارند. 76 درصد کسانی که به دنبال خرید بازی «میدان نبرد ناشناخته بازیکنان» PlayerUnknown's Battlegrounds هستند، اعلام کرده‌اند که پیش‌تر، محتوای قابل دانلود آن را خریده‌اند یا برنامه‌ای برای خرید آن دارند.

به طور متوسط، بیش از یک سوم کاربرانی که یکی از این 15 بازی برتر را خریداری کرده‌اند، انتظار داشته‌اند که هزینه‌ای اضافی برای عنوانی خاص بپردازند. به عنوان مثال، 39 درصد کاربرانی که بازی NHL 19 را تهیه کرده‌اند، بیان داشته‌اند که یکی از نسخه‌های گران‌قیمت‌تر این عنوان را خریداری کرده‌اند.

سال خوبی پیش روی «ندای وظیفه»

«شریدان» با توجه به اطلاعاتی که به دست‌آمده پیش‌بینی می‌کند که چند بازی که در فهرست برترین بازی‌های ویدئویی امسال قرار دارند، نسبت به مواردی که از قبل خریداری شده‌اند، فروش نسبتا بالاتری داشته باشند. در مقایسه با فروش 20 تا 21 میلیون کپی از بازی «ندای وظیفه: جنگ جهانی دوم» Call of Duty: WWII، کمپانی Activision حدود 24 میلیون کپی از بازی «ندای وظیفه: بلک آپس 4» Call of Duty: Black Ops 4 را به فروش رساند.

فروش این کمپانی برای بازی «دنیای وارکرفت: نبرد برای آزروث» World of Warcraft: The Battle for Azeroth به 10 میلیون نسخه می‌رسد. کمپانی سازنده در سال 2016 حدود 8 میلیون نسخه از بازی «دنیای وارکرفت: لژیون» World of Warcraft: Legion فروخت. فروش نسخه «فیفا 19» به 22 میلیون نسخه رسیده است که از «فیفا 18» بالاتر رسیده است.

دیدگاه تان را بنویسید