جی پلاس؛

جنگ جهانی اول در «یادآوری خاطرات 11-11»

«یادآوری خاطرات 11-11» یک بازی واقعی است. در این بازی، شاهد شلیک‌ها و تیراندازی‌های متعددی خواهید بود اما در واقع، درون‌‌مایه آن، سفر به دل جنگ جهانی اول است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس، این بازی، نخستین بازی ویدئویی ساخت کمپانی انیمیشن‌سازی Aardman است و «الیجا وود» بازیگر آمریکایی، شخصیت اصلی آن را به نام «هری» روایت می‌کند.  هری اهل تورنتو و یک عکاس است. او با چشم‌اندازی ساده‌لوحانه از جنگ و در حالی که به جنگ، به عنوان مقوله‌ای شوخی‌وار نگاه می‌کند، به آن می‌پیوندد و تنها دلیلش این است که می‌خواهد قهرمان به نظر برسد.

هری تصور می‌کند که هیچ‌گاه موفق به دیدن خط مقدم نخواهد شد. اما ماجرای داستان به گونه‌ای پیش می‌رود که او سرانجام به خط مقدم کشیده می‌شود و آنجاست که او برای اولین بار با خشونت و وحشت حاکم بر جنگ روبرو می‌شود و آن را تجربه می‌کند.

933542-11-11-memories-retold-653x367

در ادامه داستان، دو نفر از شخصیت‌های بازی، دوره 100 ساله بعد از پایان جنگ را روایت می‌کنند. کاربر در این بازی، زندگی این دو نفر و چگونگی روایت آنها از روند زندگی‌شان را دنبال می‌کند و با زندگی آنها درگیر می‌شود و همچنین درمی‌یابد که چگونه این فشار و ساختارهای سیاسی، آنها را وارد چنین شرایطی کرده‌ است.

هدف اصلی از ساخت این بازی، نمایش دو چشم‌انداز متفاوت از جنگ است. سازندگان، در روایت ویدئویی این بازی، از سبک خاصی از نقاشی برای به تصویر کشیدن چهره‌ها و اشیاء بهره برده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید