رونمایی از 100 اپلیکیشن کشاورزی

بیش از ۱۰۰ نرم افزار موبایلی مرتبط با کشاورزی امروز برای نخستین بار در کشور رونمایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی اکبر مؤیدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور امروز در مراسم معرفی نمونه های بخش کشاورزی اظهار داشت:امسال براساس شاخص ها و برنامه ها در سطح کمیته های فنی که در استان ها تشکیل شده کشاورزان نمونه معرفی شدند.

وی افزود: نمونه های بخش کشاورزی هر استان به کمیته ملی کشوری راه یافتند و امروز در این مراسم از این قهرمانان تولید کشاورزی کشور تقدیر شد.
مؤیدی با بیان اینکه کشاورزان نمونه در 150 رشته تخصصی کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: از میان تمام کشاورزان 158 نفر به عنوان قهرمان تولید و نمونه های ملی انتخاب شدند.

وی عملکرد بالا، تولید مناسب، مدیریت آب، بهره وری خوب آب و منابع آبی، بهره وری از خاک و نیز حفظ محیط زیست را از جمله ملاک های کشاورزان نمونه برشمرد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور به دو نمونه از تولیدات کشاورزان نمونه اشاره کرد و گفت: کشاورز نمونه در بخش گندم آبی بیش از 13 تن در هکتار تولید کرده و کشاورز نمونه در بخش برنج بیش از 12 تن در هکتار تولید داشته است.

مؤیدی تبادل نظر با مسئولان کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، بیان نظرات و استفاده از کشاورزان نمونه برای آموزش و ترویج کشاورزی دیگر کشاورزان را از جمله اهداف برگزاری این مراسم بیان کرد.

وی در خصوص علت تفاوت میزان تولید میان کشاورزان نمونه و متوسط تولید کشاورزان افزود: برنامه ریزی خوبی در چند سال گذشته صورت گرفته و یکی از مهمترین اقدامات، انتقال دانش فنی به کشاورزان است.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور اضافه کرد: ما سعی کردیم در حوزه های آموزش ارتباط میان تحقیق، آموزش و ترویج را به خوبی انجام دهیم.
مؤیدی افزود: هم اکنون بخش ترویج کشاورزی تعداد زیادی از نشریات و بروشورهای کشاورزی را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

وی مدیریت دانش در سطح مراکز خدمات کشاورزی را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: بیش از هزار و 400 مرکز خدمات کشاورزی در دهستان ها وجود دارد و برای هر یک از این مراکز یک محقق معین مشخص شده و این افراد با کشاورزان تعامل خوبی دارند و سعی می کنند دستاوردهای پژوهشی را در کمترین زمان ممکن به کشاورزان منتقل کنند.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور افزود: هدف وزارت جهاد کشاورزی این است که مدیریت دانش را در سراسر کشور به کشاورزان منتقل کند.
مؤیدی ابراز امیدواری کرد: بخش عمده ای از کشاورزان کشور بتوانند به رکوردهای خوبی در تولید دست یابند.

دیدگاه تان را بنویسید