گزارش جی پلاس؛

بازتاب افتخارآفرینی خادم الشریعه در فضای مجازی/ هشتگ میلیاردر!

افتخار آفرینی سارا خادم الشریعه در رقابت های شطرنج قهرمانی جهان بازتاب های خوب و جالبی در شبکه های مجازی داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ اتفاق های بزرگ و مهم ورزشی معمولا بازتاب گسترده ای در شبکه های مجازی داشته و دارد. با این حال پخش شدن گسترده موفقیت رشته ای نظیر شطرنج در فضای مجازی اتفاق جالب در روزهای گذشته بود. سارا سادات خادم الشریعه که در این هفته با نایب قهرمانی در بخش سرعتی و برق آسای قهرمانی جهان و همینطور عنوان قهرمانی در مجموع، پس از تیم ملی فوتبال به دومین ترند موضوعات ورزشی تبدیل شد.

کاربران مختلف از روزنامه نگاران و سیاسیون تا کابران عادی از موفقیت او نوشتند و البته مثل همیشه هرکسی با نگاه خود و از زاویه ای که دوست داشت به این ماجرا نگاه کرد.

  • از نگاه جنسیتی تا دلار و سیاست

هشتگ سارا خادم الشریعه در توییتر و حتی اینستاگرام همراه بود با اعلام خبر افتخار آفرینی او و البته تحلیلی کوتاه. یکی به 95 هزار دلاری که او دریافت کرده بود اشاره کرده بود و میلیاردر شدنش ودیگری هم به اینکه شاید مجبور شود دلارهایش را در سامانه نیما عرضه کند!

کاربر دیگری تصویر مراسم عقد او را در کنار حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی منتشر کرده بود و ترجیح داده بود با پس زمینه سیاسی توییت کند.

توییت های بسیاری هم مثل همیشه به افتخار آفرینی یک زن اختصاص داشتند و کابرانشان در تلاش بودند تا یک بار دیگر تصورات غلطی که دیگر سال هاست از بین رفته را غلط نشان دهند. یکی از کاربران در واکنش به برخی از همین تصورات نوشته بود: این همان زن کم "عقلی" است که قهرمان "شطرنج" جهان شده!

کاربر دیگری نوشته بود: دمت گرم خانم خادم الشریعه. کاش این موفقیت بزرگ ورزش ایران، خوب دیده بشه و ساده ازش نگذریم...

رسانه های مختلف فارسی زبان از یورو نیوز فارسی تا سایت های داخلی هم همگی در صفحات مجازی شان به موفقیت این بانوی ورزشکار پرداختند.

  • غلبه بر قهرمانان جهان

قهرمانی این شطرنج باز 22 ساله از این رو اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند که خادم الشریعه در حالی در مجموع، قهرمان جهان شد که با جو ونجون قهرمان حال حاضر جهان مساوى کرد و موفق به کسب پیروزى مقابل سه قهرمان سابق جهان ( کاستنیوک، استفانووا و موزیچوک) شد.

دیدگاه تان را بنویسید