درخواست بانک مرکزی از صادرکنندگان چه بود؟

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به پایان مهلت مقرر ۳ماهه، در صورتی که صادرکنندگان تاکنون نسبت به بازگشت ارز صادراتی اقدام نکرده اند، باید هرچه سریعتر این کار را انجام دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صادرکنندگان به موجب مصوبات هیأت وزیران و ابلاغیه شورای عالی هماهنگی اقتصادی،‌ مکلف به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود حداکثر ظرف مدت زمانی سه ماه بعد از صادرات به چرخه اقتصادی کشور هستند، از این رو با توجه به پایان مهلت مقرر، در صورتی که صادرکنندگان تاکنون نسبت به این مهم اقدام نکرده اند، می بایست در برگشت ارز حاصل از صادرات تسریع کنند.

با استناد به مفاد مصوبات هیأت وزیران و نیز ابلاغیه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، صادرکنندگان مکلف به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود حداکثر ظرف مدت زمانی سه ماه بعد از صادرات، مطابق با ترتیبات مقرر در«دستورالعمل‌ و ضوابط اجرایی رفع تعهد ارزی صادرکنندگان» به چرخه اقتصادی کشور بوده اند. 

در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است: بر این اساس و ضمن قدردانی از تلاش های صادرکنندگان در رشد و تعالی کشور، به اطلاع می رساند با توجه به پایان مهلت تعیین شده، در صورتی که صادرکنندگان تا کنون نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات خود به چرخه اقتصادی کشور مطابق ترتیبات اعلامی و رفع تعهد ارزی اقدام نکرده اند، می بایست نسبت به انجام این مهم تسریع کنند.

خاطرنشان می شود: به موجب تکلیف مقرر در تبصره (۲) ذیل بند (۱) مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، بانک مرکزی مکلف است در صورت عدم برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاداقدامات قانونی لازم را انجام دهد. از این‌رو مقتضی است صادرکنندگان محترم نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود مطابق با مصوبات و دستورالعمل‌های که پیشتر به آنها اشاره شد، اقدام لازم را به عمل آورند.

 

دیدگاه تان را بنویسید