نخستین رنکینگ شطرنجبازان ایران در سال جدید

بر اساس اولین رنکینگ منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج در سال میلادی جدید، سارا خادم‎الشریعه و پرهام مقصودلو همچنان صدرنشین شطرنجبازان ایران در این فهرست هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فدراسیون جهانی شطرنج اولین فهرست رده بندی برترین شطرنجبازان جهان در سال جدید میلادی را منتشر کرد. بر اساس فهرست منتشر شده و در بخش استاندارد، سارا خادم الشریعه  با ۲۴۶۸ واحد «ریتینگ» در رده نوزدهم برترین شطرنجبازان بانوی جهان جای گرفته است. 

این شطرنجباز کشورمان که در رقابت های قهرمانی جهان نایب قهرمانی دو بخش سریع و برق آسا شد و عنوان بهترین بازیکن مجموع مسابقات در بخش بانوان را هم از آن خود کرد، در بخش سریع رنکینگ برترین شطرنجبازان بانوی جهان در رده هفدهم ایستاده است. در بخش برق  آسای رنکینگ بانوان فدراسیون جهانی شطرنج نیز خادم الشریعه با ۲۴۶۱ واحد ریتینگ در رده یازدهم ایستاده است. 

بر اساس رنکینگ فیده و در بخش استاندارد بانوان، «هو یفان» با ۲۶۶۲ واحد ریتینگ همچنان صدرنشین است. در این بخش «جو ونجون» با ۲۵۷۵ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و «آنا موزیچوک» با ۲۵۶۹ واحد ریتینگ در رده سوم ایستاد.

در این بخش و از میان شطرنجبازان ایرانی، بعد از خادم الشریعه که صدرنشین است، آتوسا پورکاشیان با ۲۳۰۳ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و  غزل حکیمی فرد با ۲۲۶۱ واحد در جایگاه سوم ایستاده است. مبینا علی نسب، میترا حجازی پور، هانیه خلجی، مینو عسگری زاده، درسا محمد ابراهیم خان، آناهیتا زاهدی فر و آنوشا مهدیان در رده های بعدی جای گرفتند.

همچنین در میان برترین شطرنجبازان مرد جهان و در بخش برق آسا، علیرضا فیروزجا که در مسابقات اخیر قهرمانی جهان به عنوان ششم دست یافت در رده ۲۵ ایستاد. وی در این رده بندی ریتینگ خود را از ۲۷۰۰ ارتقا داد. پرهام مقصودلو هم در رنکینگ برق آسای فیده با ۲۶۶۸ واحد ریتینگ در رده ۶۴ ایستاد.

در بخش استاندارد اما پرهام مقصودلو با ۲۶۷۹ واحد ریتینگ صدرنشین شطرنجبازان ایرانی است. در این بخش فیروزجا با ۲۶۱۸ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و پویا ایدنی با ۲۶۱۱ واحد در جایگاه سوم ایستاد. همچنین سید محمد امین طباطبایی، احسان قائم مقامی، امیررضا پوررمضانعلی، مسعود مصدق پور ، شاهین لرپری زنگنه، آرین غلامی و سید خلیل موسوی در رده های بعدی جای گرفتند.

در بخش استاندارد رنکینگ مردان فدراسیون جهانی شطرنج، «مگنوس کارلسن» قهرمان حال حاضر جهان با ۲۸۳۵ واحد ریتینگ در صدر قرار دارد. «فابیانو کاروانا» آمریکایی با ۲۸۲۸  واحد ریتینگ و  «شهریار ممدیارف» آذربایجانی با ۲۸۱۷ واحد ریتینگ در رده رده های دوم و سوم برترین شطرنجبازان جای گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس رنکینگ فدراسیون جهانی شطرنج و در بخش تیمی، ایران با میانگین ۲۵۵۵ واحد ریتینگ در رده ۲۵ جهان ایستاده است و در میان کشورهای آسیایی هم سوم است. ایران در آغاز سال ۲۰۱۵ با میانگین ۲۴۷۹ در رده ۵۱ جهان و ششم آسیا قرار داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید