قاتل برای قتل دوم هم قصاص نشد

مردی که در جریان یک نزاع مرتکب قتل شده است، فقط به خاطر جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود. این متهم در حالی از قصاص در این پرونده رهایی یافته که قبلا نیز به اتهام قتل دستگیر شده و رضایت اولیای دم مقتول را جلب کرده بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رسیدگی به این پرونده از روز دوم اردیبهشت سال گذشته با اعلام گزارشی به پلیس آغاز شد. مأموران دریافتند در جریان نزاعی که در یک مجلس عروسی رخ داده، فردی هدف ضربه چاقو قرار گرفته و زخمی شده است.

در شرایطی که رسیدگی به این پرونده ادامه داشت، 11 روز بعد خبر رسید مرد زخمی به‌علت عفونت ناشی از ضربه وارده جان خود را از دست داده است.  پس از آن تحقیقات وارد مرحله‌ای تازه شد و کارآگاهان پی بردند این قتل به دست جوانی به نام خلیل انجام شده است به همین دلیل بعد از انجام بررسی‌های لازم خلیل را بازداشت کردند.

این جوان بعد از دستگیری به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد.  او گفت: من در جشن عروسی شرکت کرده بودم. در آنجا مشروب خوردم و در شرایطی که حالت عادی نداشتم، با مقتول درگیر شدم و ضربه‌ای را به او زدم البته هدفم انجام قتل نبود.  متهم بعد از اعتراف به جرمش با دستور بازپرس پرونده روانه زندان شد این در حالی بود که والدین مقتول از طرح شکایت علیه متهم خودداری کردند و این پرونده بدون شاکی خصوصی و فقط به خاطر جنبه عمومی جرم مفتوح ماند.
در این میان معلوم شد خلیل قبلا نیز فردی را کشته و زندانی شده بود. محتویات آن پرونده نشان داد خلیل در آن ماجرا نیز به قتل عمدی متهم بود اما مدتی بعد از دستگیری توانست رضایت اولیای دم مقتول را جلب کند و از قصاص رهایی یابد. با  وجود این، او به‌خاطر جنبه عمومی جرم محاکمه و به زندان محکوم شده و بعد از گذراندن دوران محکومیت خود آزاد شده بود که پس از آن مرتکب جنایت دوم شد.  تحقیقات همچنین نشان داد هر دو قتل در یک محدوده جغرافیایی در جنوب تهران و در جریان نزاع رخ داده است. 

در نهایت با تکمیل تحقیقات مقدماتی بازپرس، خلیل را در قتل عمدی مجرم شناخت. پس از آن کیفرخواست علیه او صادر شد.  این پرونده روز گذشته در اختیار قضات شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت و آنها به‌زودی خلیل را به‌دلیل جنبه عمومی جرم قتل محاکمه خواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید