وضع قانون جدید در چین: دوپینگی ها به زندان می روند

یکی از کشورهای مطرح در تاریخ بازی‌های المپیک قصد دارد ورزشکاران دوپینگی‌اش را به عنوان مجرم معرفی کرده و به زندان بفرستد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، خبرگزاری شینهوا در چین اعلام کرد که مسئولان وزارت ورزش و قوه قضاییه در این کشور در حال تهیه یک پیش‌نویس هستند که طبق آن، ورزشکاران دوپینگی به عنوان مجرم شناخته شده و راهی زندان می‌شوند. این یک علامت قوی در چین است که مسئولان این کشور علیه دوپینگ نشان داده‌اند.

«گو ژونگ ون» وزیر ورزش چین در این باره گفت: ما در آستانه پایان تحقیق و مطالعات‌مان درخصوص تفسیر قضایی درباره مبارزه با دوپینگ هستیم. احتمالاً این موضوع در اوایل سال 2019 اعلام می‌شود. کسانی که دوپینگ می‌کنند، با مجازات‌های کیفری مواجه خواهند شد. این اراده ما نشان می‌دهد که در مبارزه با دوپینگ جدی هستیم  و اقداماتی اساسی در مسیر مبارزه با دوپینگ انجام می‌دهیم.

مجازات دوپینگ پیش از این فقط به جریمه‌ها و محرومیت‌ها محدود می‌شد.

 پیش از این کشور آلمان در دسامبر 2015 قانونی را تصویب کرد که براساس آن مثبت شدن آزمایش دوپینگ می‌تواند افراد خاطی را با مجازات زندان روبرو کند. نکته مهم آن است که از آن تاریخ به بعد هیچکسی در آلمان متهم به دوپینگ نشده است.

همچنین اوایل ماه جاری میلادی سناتورهای آمریکا قانون ضد دوپینگ را در در مجلس مطرح کردند که طبق آن برای افراد دوپینگی مجازات‌های کیفری در نظر گرفته شود.

در ژانویه 2018 اعلام شد که کاروان چین در المپیک 2008 پکن سه مدال طلای خود را به دلیل دوپینگ ورزشکارانش از دست داده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید