گزارش جی پلاس؛

وقتی وزنه برداری ایران شش سال بعد همچنان مدال می گیرد!

تیم ملی وزنه برداری بعد از گذشت شش سال از المپیک لندن همچنان مدال کسب می کند و تمام جداول این رقابت ها را بهم می ریزد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی وزنه برداری ایران در المپیک لندن نتایج نسبتا خوبی را به دست آورد و با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز جزو بهترین تیم های اعزامی ایران به این مسابقات بود.

بعد از گذشت چند سال از برگزاری رقابت های المپیک در سال 2012، فدراسیون جهانی وزنه برداری با تاخیر بسیاری زیادی اسامی ورزشکاران دوپینگی را اعلام کرد تا اتفاقات جالبی برای ورزش ایران رخ دهد.

تبدیل مدال کیانوش رستمی از برنز به نقره

کیانوش رستمی در المپیک لندن با بدشانسی و انتخاب اشتباه برخی از وزنه ها، مدال برنز را به گردن آویخت. در نهایت در سال 95 مدال برنز رستمی به نقره تبدیل شد. آپتی آئوخادوف روس یکی از 10 وزنه برداری بود که به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگش، مدال نقره را به فدراسیون جهانی پس داد و این مدال به رستمی رسید.

عجیب ترین اتفاق جهان برای سعید محمدپور

سعید محمدپور

عجیب ترین اتفاق دنیای ورزش برای برای جوان اردبیلی رخ داد. او که در آن رقابت ها با بدشانسی و مصدومیت در رده پنجم قرار گرفت و از رسیدن به مدل بازماند، با مثبت اعلام شدن تست دوپینگ چهار نفر نخست وزن 94 کیلوگرم، در نهایت چندین ماه قبل در جریان مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان مدال طلای سال 2012 را به گردن آویخت و در جدول مدالی نیز یک مدال به ایران اضافه شد.

نواب نصیر شلال آخرین طلایی ایران

وزنه بردار خوزستانی آخرین نفری است که با مثبت اعلام شدن تست دوپینگ تروختی، قهرمان وزن 105 کیلوگرم، صاحب مدال طلا شد و از رده دوم به رده نخست صعود کرد تا شمار مدال طلای وزنه برداران ایران به عدد سه برسد.

صعود ایران در جدول مدالی

ایران که در پایان مسابقات در مجموع جایگاه سوم را به دست آورده بود، توانست با یک رده صعود، به رده دوم جدول مدالی مسابقات وزنه برداری المپیک لندن صعود کند.

*شاگردانم سالم و پاک بودند

کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری در المپیک 2012 لندن که این روزها با مدال آوری شاگردانش مواجه است در این باره می گوید: خیلی خوشحالم که شاگردانم سالم و پاک در المپیک لندن حاضر شدند و مانند برخی از کشورها مرتکب دوپینگ نشدیم. البته ناراحتم که برخی از ورزشکاران نام آشنای جهان از این طریق مدال خود را از دست دادند اما اثبات حقانیت تیم ملی وزنه برداری موجب شادمانی من است.

او درباره جدیدترین مدال وزنه برداری که به نواب نصیر شلال رسیده و موجب طلایی شدن این وزنه بردار شده، می گوید: خوشحالم که نواب به حق خود رسید. نه تنها نواب بلکه همه اعضای تیم وزنه برداری تمرینات سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشتند و با آمادگی کامل به لندن رفتند که به اعتقاد من تیم ما شایسته قهرمانی بود و فقط ناراحتم که سهراب مرادی در آن رقابت ها مدال نگرفت که دلیل آن هم عفونت بد موقع قبل از مسابقات بود.

او ادامه داد: شاید برای خیلی ها الان این سوال باشد که وزنه بردارن ایران پس به چه صورت  توانستند آن رکوردها را بزنند که بعد از گذشت حدود ۶سال از المپیک باید از بچه ها تشکر کنم که در آن مقطع تمرینات سخت و طاقت فرسای کوروش باقری را تحمل کردند. ما تمریناتی را داشتیم که مستند می گویم به مراتب از تمریناتی که ایوانف به ما می داد، سخت تر بود. بچه ها هم با سعه صدر تحمل کردند و البته نتیجه آن را هم دیدند و البته بعد از ۶سال و نیم هنوز هم دارد نتایج خارق العاده‌تری شکل می گیرد. درست است که با گذشت زمان ممکن است مقداری حلاوت موفقیت کم شود اما هر چه زمان می گذرد بیشتر متوجه می شویم که کار آن بچه ها، کادرفنی و فدراسیون فوق العاده بوده و امیدوارم حداقل در ایران کسی از این بابت ناراحت نباشد که بعید هم می دانم چنین چیزی وجود داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید