رضازاده: پاک‌ترین فدراسیون را در زمان حضورم در وزنه‌برداری داشتیم

رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری گفت: پاک‌ترین فدراسیون را در زمان حضورم در وزنه‌برداری داشتیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین رضازاده درباره ادعایی که او چندی پیش مطرح کرده بود مبنی بر اینکه هر جا سخن از دوپینگ و کاهش سهمیه‌های وزنه‌برداری می‌شود، از او صحبت می‌شود، گفت: ما در المپیک 2012 لندن پاک‌ترین فدراسیون بودیم؛ همه باید کمک کنند تا وزنه‌برداری از پدیده شوم دوپینگ پاک شود. فدراسیون وزنه‌برداری ملک شخصی هیچکس نیست و همه باید برای موفقیت این رشته دست به دست هم بدهیم. 

وی ادامه داد: ما پاک‌ترین فدراسیون و رشته در المپیک لندن بودیم؛ وزنه‌بردار معروف قزاق ایلیا ایلین در المپیک‌های پکن و لندن دوپینگ کرد و مدال‌های طلایش پس گرفته شد، اما تمام وزنه‌برداران ما پاک بودند و صاحب مدال شدند و تنها سهراب مرادی به دلیل بیماری که قبل از مسابقه برایش پیش آمد نتوانست به مدال برسد. 

رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که در دوره شما 6 مورد نمونه مثبت اعلام شد که به همین خاطر باعث کاهش سهمیه‌داری  در المپیک 2020 توکیو شد، گفت: زمان علی مرادی و بعد از المپیک 2004 آتن بود که نمونه 9 وزنه‌بردار مثبت شد و تنها من به مسابقات جهانی دومینیکن اعزام شدم. اگر این نمونه‌ها از سال 2000 یا 2004 اعمال می‌شد خیلی بیشتر بود.

رضازاده در خصوص اینکه اما این نمونه‌ها از 2008 لحاظ شده است که 6 مورد یعنی نیمی از آنها متعلق به زمان شما بوده، تصریح کرد: در آن زمان 4 وزنه‌بردار نوجوان دوپینگشان مثبت شد همه باید کمک کنند وزنه‌برداری از این پدیده شوم پاک شود. این شرایط برای تمام کشورها یکسان است قرار بود وزنه‌برداری یا کشتی از المپیک حذف شود، اما کمیته بین‌المللی المپیک برای حفظ آنها دست به تغییراتی زد. 

وی در پاسخ به این سوال که او بارها عنوان کرده در کاهش سهمیه‌ها نقشی نداشته است، اما 6 مورد از 12 موردی که منجر به کاهش سهمیه وزنه‌برداری ایران در المپیک 2020 توکیو شده است در زمان او بوده و چقدر خودش را مقصر می‌داند، گفت: نمی‌توانم بگویم تقصیر چه کسی بوده؛ فدراسیون جهانی قانون را از سال 2008 لحاظ کرده است، اما اگر از سال 2000 لحاظ می‌کرد چه؟ ما پاک‌ترین فدراسیون در المپیک لندن بودیم. باید رشته‌های مدال‌آور از پدیده شوم دوپینگ حفظ شود. 

دیدگاه تان را بنویسید