گزارش جی پلاس درباره تیم ملی ویتنام؛

حریف ناشناخته ایران در جام ملت ها شگفتی ساز می شود؟

ویتنام یک حریف ناشناخته برای ایران و سایر تیم های ملی حاضر در جام ملت های آسیاست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ ویتنام یکی از حریفان تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیاست. تیمی ناشناخته با بازیکنانی که همه آن‌ ها در لیگ ویتنام بازی می‌کنند. ویتنام شاید یکی از معدود تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا باشد که لژیونری ندارد و فقط با اتکاء به بازیکنان داخلی در رقابت‌ها شرکت می‌کند.

 

سرمربیگری ویتنام بر عهده هانگ‌سئو پارک است. یک مربی ناشناخته در تیمی نه چندان قدرتمند. ویتنام با مربیگری یک مربی اهل کره‌جنوبی و 59 ساله در جام ملت ها حاضر شده است. هانگ‌ سئو با سابقه مربیگری در جونام دراگون و سانگ‌جیو، از 14 نوامبر به طور همزمان هدایت تیم ملی و تیم زیر 23 ساله‌های ویتنام را بر عهده دارد.

 

اما چند نکته جالب درباره تیم ملی ویتنام: در لیست 23 نفره این تیم، نام 7 بازیکن از باشگاه هانوی به چشم می‌خورد. ترونگ‌ تران، دوی‌مان دو، وان‌هائو دوآن، کوانگ های، هوی فام، هونگ‌دونگ دو، ون انگوین 7 بازیکنی هستند که در باشگاه هانوی عضویت دارند. باشگاهی که قدرتمندترین تیم لیگ ویتنام است که عناوین قهرمانی متعددی را به‌دست آورده است.

میانگین سنی ویتنام، 23 سال و 2 ماه است. یعنی هانگ‌سئو پارک ترکیبی از بازیکنان جوان را به جام ملت‌های آسیا می‌آورد. بازیکنانی که نخستین تجربه حضور در تورنمنتی مهم را پشت سر می‌گذارند. تنها بازیکن و البته مسن‌ترین مهره ویتنام، آنه انگوین 33 ساله است. مهاجمی که عضو باشگاه بینه‌دونگ است و  فصل قبل با 17 گل زده عنوان آقای گلی لیگ ویتنام را تصاحب کرد.

در تیم ملی ویتنام، یک بازیکن از لیگ دسته دو این کشور حضور دارد. بازیکنی به نام تن‌دونگ بوی که 23 ساله است و عضو باشگاه ویتل.

ویتنام در 4 بازی اخیر خود ، 3 پیروزی و یک تساوی به‌دست آورده. ابتدا دو برد 2 بر یک مقابل فیلیپین و سپس تساوی 2 بر 2 برابر مالزی و البته برد یک بر صفر مقابل همین مالزی. این تیم امیدوار است در جام ملت‌های آسیا شگفتی‌ساز شود و از گروه مقدماتی به مرحله حذفی صعود کند. شاید به همین دلیل هم هست که سرمربی ویتنام، هدفی چون قهرمانی را برای این تیم ترسیم کرده است!

دیدگاه تان را بنویسید