گزارش جی پلاس؛

تساوی ایران برابر فلسطین نگران کننده است؟ / واقعیت بازی از نظر خبرنگاران ایرانی

تیم ملی ایران در بازی تدارکاتی برابر فلسطین موفق به کسب پیروزی نشد تا موجب نگرانی و انتقاد برخی از اهالی فوتبال شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی خود در آستانه حضور در جام ملت های آسیا در پشت درهای ورزشگاه خانگی الدحیل با تساوی یک بر یک مقابل فلسطین متوقف شد تا موجی از نگرانی را در بین هواداران و مخاطبان تیم ملی ایجاد کند.

از سوی دیگر تعدادی از کارشناسان علی رغم مشاهده نکردن این بازی به انتقاد از تیم ملی و نحوه کار کارلوس کی روش پرداختند و حتی مدعی ناکامی تیم ملی در جام ملت های آسیا 2019 شدند که البته این نظرات در آستانه رقابت ها چندان جالب نیست و می تواند در روحیه ملی پوشان موثر باشد!

نظرات مختلف در حالی مطرح می شود که تقریبا همه مربیان و کارشناسان فوتبال دنیا در استفاده از بازی های تدارکاتی برای ارتقاء و بررسی عملکرد تیمشان، نتایج این قبیل بازی ها را غیر واقعی می دانند و آن را ملاکی برای ارزش گذاری تیم ها نمی دانند.

بررسی ها نشان می دهد نه تنها ایران، بلکه تیم های بزرگ و قهرمان های جهان هم در بازی های تدارکاتی قبل از جام با این چنین بدشانسی ها و ناکامی هایی مواجه می شوند.

** برد خفیف اسپانیا مقابل عربستان و ژاپن قبل از قهرمانی جهان

لاروخا در سال 2010 و در اوج آمادگی خود، قبل از جام جهانی دو دیدار تدارکاتی مقابل تیم های آسیایی انجام داد که حاصل آن پیروزی 3 بر 2 مقابل عربستان و برد یک بر صفر مقابل ژاپن بود. اسپانیا حتی در نخستین بازی جام جهانی هم مقابل سوییس شکست خورد اما در ادامه همه بازی های خود را برد و به قهرمانی جهان دست یافت.

** توقف آلمان مقابل تیم های نه چندان قدرتمند قبل از جام جهانی 2014

شاگردان یواخیم لوو در سال 2014 با اقتدار قهرمان جهان شدند. آنها در آخرین بازی های تدارکاتی خود قبل از حضور در این رقابت ها، با تساوی 2 بر 2 مقابل کامرون متوقف شدند. در دیگر بازی تدارکاتی خود نیز با تساوی بدون گل برابر لهستان ناکام ماندند اما نهایتا در جام جهانی خوش درخشیدند و حتی در نیمه نهایی برزیل را با حساب 7 بر یک شکست دادند و بعد هم قهرمان جهان شدند.

** ناکامی فرانسه قبل از قهرمانی در جام جهانی 2018

خروس ها هم همانند همه تیم های جهان در آخرین بازی تدارکاتی خود قبل از جام جهانی 2018 با تساوی یک بر یک مقابل آمریکای غایب در جام جهانی، متوقف شدند اما در روسیه بسیار پرقدرت ظاهر شده و در نهایت در فینال با زدن 4 گل قهرمان جام جهانی شدند تا مهر تاییدی بر ملاک نبودن نتایج در بازی های تدارکاتی بزنند.

** دلیل نبردن فلسطین چه بود؟

به اعتقاد خبرنگاران ایرانی حاضر در ورزشگاه الدحیل که بازی ایران و فلسطین را نظاره کردند، شاگردان کی روش در خلق موقعیت گلزنی خوب عمل کردند اما در زدن ضربات آخر بی دقت بودند.

نکته دیگر بازی دفاعی خوب و غافلگیر کننده فلسطین بود که آخرین بار 5 سال قبل مقابل تیم ملی به میدان رفته بود و تصورات رایج درباره این تیم مبنی بر ارائه بازی ضعیف صحت نداشت چرا که آن ها با پیشرفت و رشد خوبی در این مدت زمان همراه بودند.

خبرنگاران ایران معتقدند تیم ملی در این دیدار از حیث ارائه بازی هجومی خوب عمل کرده اما تعویض های متناوب و البته اجتناب ناپذیر کی روش که لازمه بازی های تدارکاتی است، مانع از انسجام تیمی تیم ملی در طول نود دقیقه شد و در آستانه این رقابت ها جای نگرانی ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید