دعوت عجیب بنی‌تمیم از صاحبان رای مجمع کشتی

فدراسیون کشتی در دوره سرپرستی حمید بنی‌تمیم دومین گردهمایی هیات‌هایش را بعد از ۴۵ روز برگزار می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بیست و نهمین سمینار عمومی هیات‌های کشتی استان‌های کشور از ساعت 14 روز چهارشنبه، پنجم دی در خانه کشتی عبدالله موحد تشکیل خواهد شد. این موضوع البته در حالت عادی و بر اساس شیوه اجرایی رسول خادم شاید چیز جدیدی نباشد چون جلسه یادشده بیست و نهمین سمینار هیات‌های کشتی استان‌هاست، اما نکته دستورالعملی است که در مفاد جلسه قرار است به رای گذاشته شود.

آنچه در موردش بررسی می‌شود و می‌خواهند به جمع بندی برسند به نوعی غیرمنطقی و فرمالیته به نظر می رسد؛ دستور کار نخست این است: فرآیند انتخاب اعضای تیم ملی در سال فنی ۹۷-۹۸؛ همین فصل نخست کافی است برای ایراد ابهام و تشکیک درباره برگزاری چنین جلسه‌ای.

فدراسیون کشتی که در یک ماهه گذشته و بدون گرفتن نظر همین سمینار هیات‌ها و شورای فنی اقدام به تغییر همه مربیانش داده، دقیقا برای چه مکانیسم انتخاب را به بررسی می‌گذارد؟

اساسا بیش از دو سوم اعضای مجمع فدراسیون کشتی که سبد رای فدراسیون را در انتخابات تشکیل می‌دهند، به تهران دعوت شده‌اند و هزینه‌ای گزاف روی دست فدراسیون می‌گذارند تا درباره مسئله‌ای بحث کنند که از وظایف شورای فنی در وهله نخست و اعضای هیات رئیسه فدراسیون در اولویت بعدی است.

مکانیسم انتخاب اعضای تیم ملی مسئله‌ای کاملا فنی است که نخبگان حاضر در شورای فنی باید درباره آن تصمیم بگیرند و نتایج هم در هیات رئیسه نهایی و به عنوان سیاست فدراسیون ابلاغ شود؛ درست مانند تقویم فنی که همین پروسه را دقیقا باید طی کند. مثلا اگر قرار به برگزاری انتخابی برای کشتی فرنگی باشد و اعضای سمینار چنین رأیی بدهند، آیا محمد بنا چنین رایی را می‌پذیرد؟

تقریبا همه موارد قید شده در دعوتنامه به همین صورت است و به نظر نمی‌رسد چنین مواردی نیاز به هم اندیشی با اعضای مجمع داشته باشد چون اساسا مجامع با تعیین هیات رئیسه‌ها چنین اقداماتی را به منتخبین‌شان واگذار می‌کنند.

اینکه سرپرست فدراسیون کشتی در آستانه برگزاری انتخابات این رشته، چنین جلساتی را برگزار می‌کند، می‌تواند شائبه تلاش برای جمع کردن آرای انتخاباتی هیات را ایجاد کند.

اینکه سرپرست منتخب از اختیاراتش در جهت کسب آرای اعضای مجمع استفاده کند، ممکن است پروسه انتخابات فدراسیون کشتی را از همین حالا با خدشه مواجه کند و به نوعی سلامت و عدالت انتخابات را زیر سئوال ببرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید