تاج: کی‌روش هم دنبال قهرمانی آسیاست/ ساکت به عنوان مشاور با فدراسیون کار می‌کند

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بر بحث آموزش در این فدراسیون تأکید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی تاج در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان اظهار داشت: ما به کمیته‌های آموزش سراسر کشور فراخوان داده‌ایم و یک سمینار دو روزه برگزار می‌کنیم، چون نقش تعلیم و تربیت خیلی مهم است. ما در فدراسیون فوتبال بزرگ‌ترین همایش‌های انسانی را برگزار می‌کنیم و می‌طلبد که در بخش آموزش یک کار جدی انجام دهیم.

باید کار آموزشی کنیم که جلوی حرکات ناشایست گرفته شود

وی ادامه داد: هیچ نهاد و سازمانی در کشور مثل فدراسیون فوتبال صدها هزار نفر را هر هفته به ورزشگاه نمی‌آورد و میلیون‌ها نفر را پای تلویزیون نمی‌نشاند. ما باید کار آموزشی کنیم که جلوی حرکت‌های ناشایست گرفته شود. در بحث کانون هواداران بحث مفصلی با کمیته آموزش شد، چون کانون هواداران برای ما خیلی مهم است و باید کانون هواداران را هم کمیته‌های آموزش، هیئت‌های فوتبال سراسر کشور و همچنین باشگاه‌ها طراحی کنند. برای اجرایی کردن ورود خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها، به کمیته آموزش سراسر کشور گفتیم که باید مؤلفه‌هایی را در نظر بگیرید که ورزشگاه‌ها یک شرایط امن برای ورود خانواده‌ها داشته باشند و مجموعه آموزش باید روی آن کار کند و این، یکی از صحبت‌های جلسه امروز ما بود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره این موضوع که دادستانی اعلام کرده است در صورت مهیا بودن شرایط با حضور خانواده‌ها موافق است، گفت: من شنیده‌ام ولی چیزی به ما ابلاغ نشده است. ما کمیته آموزش را گردهم آوردیم که بتوانیم درباره این موضوع هم بحث جدی داشته باشیم.

استفاده از سیستم VAR دیر یا زود در فوتبال کشور اتفاق خواهد افتاد

تاج دربار تست سیستم VAR که دیروز اتفاق افتاد، عنوان کرد: سه سیستم تست می‌شود که به ما کمک می‌کند تا بهترین را انتخاب کنیم، ولی آنچه مسلم است که این اتفاق دیر یا زود در فوتبال کشور خواهد افتاد. بالاخره داوری‌ها آخر نیم‌فصل یک مقدار نگران‌کننده شده بود و همه درست یا غلط به داوری اعتراض داشتند، ولی سیستم VAR کمک می‌کند که حداقل ما اشتباهات داوری را جای دیگری رصد کنیم تا بهترین تصمیمات را بگیریم.

مراسم بدرقه تیم ملی به خاطر برگزاری یک جلسه تمرین لغو شد

وی درباره اردوی تیم ملی در قطر و بازی‌های دوستانه ایران گفت: ما به هر جهت محدودیت‌های همیشگی‌مان را داریم که مشکلات مالی است و تا اندازه‌ای رنج می‌بریم، ولی در مجموع شرایط تیم ملی بسیار خوب است و همه برای یک دوره مسابقات عالی مهیا می‌شویم. دیروز یک اختلاف‌نظری بود بین معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال و مسئولان اداره‌کننده کمیته تیم‌های ملی. ما بنا داشتیم و کمیته فرهنگی تیم ملی تصمیم گرفته بود که در کیش یک بدرقه‌ای برای تیم ملی بزرگسال بگذاریم، اما امروز یک نامه‌ای دریافت کردم که مسئولان کمیته تیم‌های ملی درخواست‌شان این بود که مراسم یادشده لغو شود و دلیل‌شان این بود که تیم ملی  فرصت کمی دارد، چون ساعت 11 تیم ملی به کیش می‌رسد و ساعت 4 بعدازظهر همان روز در امارات تیم ملی تمرین دارد و درخواست‌شان از فدراسیون فوتبال این بود که این مراسم لغو شود. تصمیم من و همکاران‌مان این بود که اولویت با تیم ملی است و اگر یک تمرین به تیم کمک می‌کند این مراسم لغو شود و الان هم کارهای اجرایی‌اش انجام می‌شود. اگر تیم ملی درخواست جدی دارد که بعدازظهر همان روز در امارات تمرین داشته باشد، این کار را انجام می‌دهیم.

هیچ‌کس نمی‌تواند برای قهرمانی ضمانت بدهد اما تلاش ما برای قهرمانی آسیاست

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مصاحبه دیروز کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه ژاپن، کره جنوبی و استرالیا قطعاً در مرحله نیمه نهایی هستند و آرزوی مردم ایران حضور در نیمه نهایی است، عنوان کرد: ایران یکی از بهترین شانس‌ها برای قهرمانی است و ما هیچ وقت خودمان را از ژاپن و کره عقب‌تر از حیث فوتبال نمی‌دانیم. یک وقت شما صحبت هزینه و درآمد را مطرح می‌کنید که بحث دیگری است، ولی از لحاظ فوتبالی باید خودمان را جزو بهترین‌ها بدانیم و آقای کی‌روش هم تمام تلاشش را می‌کند برای قهرمانی ایران. صحبت‌هایی که ما با هم داشتیم می‌دانم که ایشان دنبال قهرمانی در جام ملت‌هاست. اینکه بگوید ما قهرمان می‌شویم، هیچ‌کس نمی‌تواند ضمانت بدهد که ما حتماً قهرمان می‌شویم، ولی تلاش‌مان برای قهرمانی است.

ساکت به عنوان مشاور با فدراسیون فوتبال کار می‌کند و منع قانونی ندارد

تاج درباره حضور محمدرضا ساکت در قطر تصریح کرد: به هر جهت الان اگر قانون بازنشستگی را بخوانید به عنوان مشاور هر فردی می‌تواند کار کند و ایشان هم به عنوان مشاور با فدراسیون کار می‌کند و منع قانونی ندارد.

وی درباره برنامه‌های فدراسیون فوتبال برای تیم ملی بانوان گفت: بحث بانوان خیلی حائز اهمیت است و فدراسیون فوتبال یک کار جدی برای فوتبال بانوان انجام می‌دهد. خوشبختانه ما در فوتسال قهرمان آسیا شدیم و الان هم فوتسال را به صورت جدی دنبال می‌کنیم، ولی در فوتبال بانوان یک زمانی که من خودم به فدراسیون فوتبال آمدم، فقط دنبال این بودیم که تیم‌های‌مان در مسابقات شرکت کنند. خوشبختانه با این استعدادهایی که داریم در حال حاضر از مراحل گروهی مسابقات هم صعود می‌کنیم. تیم زیر 19 سال دختران ما از مرحله اول صعود کرده و تمام تلاش‌مان این است که فوتبال بانوان‌مان را به آن چیزی که برازنده کشورمان است، برسانیم. ما باید در فوتبال بانوان رشد کنیم و به همان جایی که فوتسال بانوان و فوتبال آقایان‌مان هستند، برسانیم. همه اردوهای تیم بانوان متصل انجام می‌شود و یک نکته‌ای که هست ما در همه رده‌های سنی تیم فوتبال بانوان داریم و برای همه تیم‌های فوتبال بانوان‌مان هم اردو داریم. زمین شماره یک کمپ که دو زمین چمن دارد، به بانوان اختصاص داده‌ایم و تمرین می‌کنند. ساختمان پِک هم در اختیار تیم بانوان است و استفاده کرده‌اند. این روند را ادامه می‌دهیم و کار درست همین است، چون 50 درصد کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید