گزارش جی پلاس از تغییر نسل تیم ملی طی چهار سال اخیر؛

کی‌روش و شهامت جوانگرایی دو روی سکه نیست/ تغییرات گسترده تیم ملی از 2015 تا 2019

کارلوس کی روش برخلاف اعتقاد برخی‌ها، در جوانگرایی و تغییر نسل تیم ملی شهامت بسیار زیادی از خود نشان داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ چهار سال قبل فهرست نهایی تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا به میزبانی استرالیا اعلام شد که در این فهرست اسامی بازیکنانی جدید دیده می شد و آن روزها رسانه ها و مردم از تغییر نسل تیم ملی بعد از جام ملت های آسیا صحبت می کردند.

با گذشت هشت سال از آمدن کی روش به ایران و چهار سال از جام ملت های آسیا، کی روش بازیکنان بسیار زیادی را در تیم ملی استفاده کرده و به اعتقاد کارشناسان و آمار و تاریخ، کی روش در کنار گذاشتن بازیکنان باتجربه به نفع بازیکنان جوان شهامت بیشتری پیدا کرده است؛ به طوری که او سید جلال حسینی را در اوج آمادگی کنار گذاشت و به جای او از مدافعان جوان و کم تجربه‌ای همچون سید مجید حسینی و روزبه چشمی در جام جهانی بهره برد.

** فهرست تیم ملی در سال 93 و چند روز مانده تا جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا به این شرح بود:

دروازه‌بان‌ها: علیرضا حقیقی، محسن فروزان، علیرضا بیرانوند

مدافعان: رامین رضاییان، سید جلال حسینی، وریا غفوری، امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج صفی، محمدرضا خانزاده و مهرداد پولادی

بازیکنان میانی: وحید امیری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، سروش رفیعی

مهاجمان: اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، خسرو حیدری، کریم انصاری فرد، رضا قوچان نژاد و سردار آزمون

از این فهرست 23 نفری، 10 بازیکن مدت‌هاست که به تیم ملی دعوت نمی‌شوند و هیچ امیدی برای بازگشت مجدد آن ها به تیم ملی وجود ندارد. این بازیکنان عبارتند از: علیرضا حقیقی، محسن فروزان، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، مهرداد پولادی، خسرو حیدری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، سروش رفیعی، رضا قوچان‌نژاد

نکته جالب این است که از بین این بازیکنان فقط جواد نکونام و امیرحسین صادقی از دنیای فوتبال خدحافظی کردند و مابقی همچنان پا به توپ هستند.

در عوض اخیرا چهره‌های جدیدی تا مراحل آخر اردوی تیم ملی حضور دارند که از این بین تعداد قابل توجهی به احتمال زیاد در جام ملت‌ها بازی خواهند کرد:  سید حسین حسینی، پیام نیازمند، محمدحسین کنعانی زادگان، روزبه چشمی، میلاد محمدی، احمد نورالهی، علی کریمی، مهدی طارمی، مهدی ترابی، علی قلی زاده، علی علیپور، امیر عابدزاده، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، مجید حسینی، و کاوه رضایی بازیکنانی هستند که شانس بالایی برای حضور در تیم ملی دارند و در عین حال در جام ملت های آسیا 2015 حضور نداشتند.

البته بازیکنان دیگری در مدت زمان اخیر در اردوهای تیم ملی حضور داشتند که اخیرا به علت حضور بازیکنان با کیفیت و جوان به تیم ملی دعوت نشدند اما همچنان در فهرست کارلوس کی روش برای دعوت به جام جهانی هستند.  

دیدگاه تان را بنویسید