لزوم خرید بیمه مسافرتی در سفرهای خارج از کشور

همه‌ی ما هنگام آماده شدن برای یک سفر خارجی به چیزهای مختلف و زیادی فکر می‌کنیم؛ مثل کارهایی که باید پیش از سفر انجام بدهیم، کارهایی که حین مسیر می‌خواهیم انجام دهیم، چیزهایی که پس از رسیدن به مقصد به فکرشان هستیم و هزاران مورد دیگر…

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پس برای یک سفر خارجی، حسابی فکرمان مشغول است؛ چه اولین باری باشد که به خارج از کشور می‌رویم، چه برای چندمین بار عازم سفر خارجی باشیم. همیشه مواردی هست که ممکن است فراموش‌شان کنیم یا در وهله اول متوجه اهمیت‌شان نباشیم.

بیمه سفر یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی است که یا همیشه به فکرش هستیم یا هیچ وقت برای‌مان مهم نیست، چون فکر می‌کنیم ممکن است در حین سفر برای‌ ما هیچ اتفاقی نیفتد که نیاز به بیمه داشته باشیم. از این رو بیمه سفر به نظرمان یک مساله بی‌اهمیت و اضافی است. غافل از این که بیمه سفر به ویژه در سفرهای خارجی اهمیت بسیاری دارد و داشتن آن ضروری و الزامی است.

برای ورود به صفحه‌ بیمه‌ مسافرتی در وبسایت هیپوتریپ این مطلب را تا انتها بخوانید تا اهمیت بیمه سفر برایتان آشکار شود.

بیمه سفر چیست؟                

بیمه سفر هر اتفاقی را که ممکن استبرای یک مسافر رخ دهد، پوشش می‌دهد؛ اتفاقاتی نظیر لغو شدن سفر، گم‌کردن وسایل و چمدان‌ها، حوادث حین سفر مانند حادثه‌های هوایی و زمینی، مشکلات مربوط به سلامتی و هزینه‌های پزشکی ‌ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. بنابراین مسافر باید از لحظه تصمیم‌گیری برای سفر به فکر بیمه مسافرتی هم باشد. از همین رو هنگام رزرو تور،‌ بلیط پرواز و … بهتر است بیمه مسافرتی را نیز خریداری کنید.

بیمه مسافرتی را باید با توجه به کشور مقصد و قوانین آن‌جا بخرید؛ چرا که ممکن است، تعرفه‌ها و هزینه‌های درمانی و پزشکی در هر کشوری متفاوت باشد، مثلا گاهی در کشوری تعرفه‌های خدمات درمانی و هزینه‌های پزشکی حتی در موارد فوری بسیار گران است و اگر مسافر بیمه مسافرتی نداشته باشد،‌ ناگزیر این هزینه‌ها را باید به صورت آزاد پرداخت کند و همین موضوع می‌تواند به چالش بزرگی برای لذت نبردن از سفر یا حتی پیش آمدن مشکلات دیگری تبدیل شود.

خرید اینترنتی بیمه مسافرتی خارجی معمولا هنگام درخواست ویزای شینگن از کشور مورد نظر اجباری است. در واقع یکی از شرط‌های بسیاری از سفارت‌خانه‌ها برای دادن ویزا، داشتن این بیمه است.

چرا داشتن بیمه مسافرتی مهم است؟

هنگام سفر به یک کشور خارجی ممکن است هر اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای برای مسافر رخ دهد؛ بهترین راه برای جبران یا کاهش خسارت‌هایی که این اتفاقات ایجاد می‌کنند، خرید بیمه مسافرتی است. علاوه بر این با توجه به این که بیمه مسافرتی در تمام روزهای هفته و ساعات شبانه‌روز قابل استفاده است، بهترین تضمین برای داشتن سفر امن به شمار می‌آید. به صورت کلی بیمه سفر خارجی در برگیرنده موارد زیر است:

  • به تاخیر افتادن تحویل بار در مقصد
  • آسیب دیدن یا گم شدن چمدان‌ها و اسباب سفر
  • هواپیماربایی
  • لغو شدن سفر
  • فوت
  • بیماری
  • بارداری
  • هزینه مراسم کفن‌ودفن مسافری کهدر سفر فوت‌شده است یا بازگرداندن مسافر متوفی به کشور خودش
  • هزینه‌های دندان‌پزشکی
  • تاخیر در پرواز
  • ابلاغ مقام‌های دولتی
  • ممنوعیت‌ سفر دولتی

اگر موارد بالا نیازهای احتمالی شما را در سفر برآورده نمی‌کند، می‌توانید از موارد اختیاری بیمه سفر خارجی نیز بهره‌مند شوید:

  • بیماری‌های مزمن یا بیماری‌هایی که بیمار پیش از سفر داشته است
  • سفر به کشورهای ناامن و خطرناک
  • انجام ورزش‌های پرخطر مانند غواصی

نحوه دریافت خسارت بیمه سفر

اگر حین سفر هر یک از اتفاقاتی که گفتیم برای شما پیش آمد،‌ در اولین فرصت باید با شماره‌ای که روی بیمه‌نامه ثبت شده است، تماس بگیرید و اتفاق را شرح دهید.

سپس می‌توانید با روش‌هایی متفاوت هزینه آسیب یا خسارت وارده را از شرکت بیمه دریافت کنید. معمولا اگر این هزینه‌ها به درمان و موارد پزشکی مرتبط باشد،‌ شرکت بیمه آن را به حساب بیمارستان یا مرکز درمانی‌ای که شما از آن‌جا خدمات دریافت کرده‌اید، واریز می‌کند. در سایر موارد ممکن است، هزینه‌ها را در داخل کشور برای شما واریز کنند.  

خرید بیمه مسافرتی

پیش از خرید بیمه مسافرتی بهتر است با توجه به کشور مقصد سفرتان، شرایط، تعرفه‌ها، پوشش بیمه و طرح‌های آن را بررسی کنید،‌ چرا که ممکن است تمامی انواع بیمه‌های سفر برای شما مناسب نباشد و با انتخاب نادرست مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شوید یا بیمه‌ای که انتخاب می‌کنید برای پوشش تمام نیازهای شما هنگام سفر کافی نباشد. همچنین بهتر است پیش از خرید بیمه مسافرتی از جزییاتی که تعیین‌کننده کیفیت و قیمت بیمه سفر خارجی هستند آکاه باشید.

 

عواملی که در تعیین کیفیت و قیمت بیمه مسافرتی نقش عمده دارند عبارت هستند از:

  • مدت سفر
  • سقف تعهدات پزشکی بیمه
  • منطقه طرح انتخابی
  • سن بیمه‌گزار

 

خرید اینترنتی بیمه مسافرتی

با توجه به تمام مطالبی که درباره بیمه سفر گفتیم، به نظر می‌رسد توجه به تمام این جزییات کمی پیچیده و دشوار است،‌ چرا که جست‌و‌جوی هر کدام از این موارد نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی دارد اما چطور می‌توان بدون طی کردن تمام این مراحل و گذر کردن از تمام این جزییات اقدام به خرید اینترنتی بیمه مسافرتی کرد؟

سامانه هیپوتریپ، علاوه بر ارائه خدمات سفر-رزرو و خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل داخلی و خارجی- به ارائه بیمه مسافرتی آنلاین نیز می‌پردازد.

می‌توانید با مراجعه به سایت هیپوتریپ و با انتخاب مقصد موردنظرتان، تاریخ شروع سفر، تاریخ تولد و مدت سفر به جست‌وجو در انواع بیمه مسافرتی آنلاین بپردازید. در سامانه هیپوتریپ تمام انواع بیمه‌ از بیمه مسافرتی ارزان و مقرون به صرفه تا سایر بیمه‌های مناسب با شرایط شما، برای‌تان به نمایش در می‌آید و می‌توانید با توجه به بودجه و نوع سفرتان برای خرید بیمه مسافرتی آنلایناقدام کنید، بدون آن که زمان زیادی برای بررسی نوع بیمه یا قیمت آن صرف کنید. کافی است اطلاعاتی را که در بالا گفتیم وارد کنید و بهترین گزینه‌های ممکن برای خودتان را در اختیار داشته باشید.

دیدگاه تان را بنویسید