حباب سکه ۴۵۰ تا ۴۶۰ هزار تومان شد

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: امروز سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۳میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد کشتی آرای با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز قیمت جهانی طلا با شروع کاری بازارهای مالی، یک دلار کاهش یافت و در طول روز نیز این قیمت تقریبا ثابت ماند و هر اونس ۱۲۳۹ دلار داد و ستد شد.

وی افزود:‌ اوایل صبح تغییراتی در بازار ارز کشور رخ داد که این مساله باعث شد تا حدودی قیمت سکه و طلا افزایش یابد اما در ادامه روند داد و ستدها در بازار قیمت ارز با تعدیل همراه شد و در نتیجه قیمت سکه و طلا به سطح قیمت های روز گذشته بازگردد.

این فعال بازار طلا و سکه گفت: امروز سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳میلیون و ۳۵۰ هزار؛ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی نیز ۶۳۰ هزار تومان معامله می شود. 

وی ادامه داد: هر مثقال طلا به عنوان مبنای قیمت گذاری یک میلیون و ۳۳۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز ۳۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد شد که به نسبت دیروز حدود ۳۵۰۰ تومان افزایش داشته است. 

وی تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز در شروع کار بازارهای مالی کشور سبب نوسانات نرخ سکه و طلا شد و فکر می کنم در ادامه روز بازهم شاهد نوسانات جزیی قیمت ها باشیم. 

کشتی آرای گفت: در مجموع به نظر می رسد روند قیمت طلا و سکه در ۲تا۳ روز آینده در همین سطح و با ثبات باقی بماند. 

وی خاطر نشان کرد:‌ امروز حباب سکه برابر با ۴۵۰ تا ۴۶۰ هزار تومان است. 

وی درباره میزان خرید و فروش و داد و ستد طلا و جواهر توضیح داد: اکنون خرید و فروش و داد و ستدها عادی است، تقاضای اضافی در بازار وجود ندارد و عرضه و تقاضا تعادل دارد البته میل به خرید کمتر از میل به فروش است. 

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره ضرر برخی از هموطنان از خرید سکه و طلا در ماه های گذشته و کاهش قیمت های فعلی بیان کرد: برخی از هموطنان در ۵ماه گذشته تعداد زیادی سکه و طلا و ارز خریداری و وارد خانه کرده اند بنابراین طبیعی است که این میزان روزی به بازار برگردد و اگر بازگردد ثبات نسبی و قیمت هایی که در سطح واقعی خود باید بماند سبب می شود تا طلا و سکه و ارز خانگی به بازار برگردد. 

کشتی آرای گفت: در طول سال ها و ماه های گذشته بارها به هوطنان گفته شده که سرمایه گذاری در این بازار نیازمند صبر و حوصله است و کسانی که دارای تخصص نبوده و حرفه ای نیستند نباید به این بازار وارد شوند زیرا به حتم فشار روانی به آنها وارد شده و دچار ضرر و زیان نیز شوند. البته اکنون برای کسانی که چنین اتفاقی افتاده دو راه بیشتر ندارند یا حوصله به خرج دهند یا اینکه طلا و سکه و ارز خود را تبدیل کرده و ضرر و زیان خود را جبران کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید