عمل زیبایی زنان نیازی به اذن شوهر ندارد

در دنیای امروزی، زیبایی چهره به ویژه در زنان بسیار حائز اهمیت است به طوریکه برای به دست آوردن این زیبایی حاضر به تحمل درد و دردسر بسیاری از جراحی‌های زیبایی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عمل‌های زیبایی به قدری در میان مردم محبوب شده که امروزه شاهد چهره‌های پلاستیکی و مصنوعی هستیم که دیگر نمی‌توانند آن جلوه زیبا و طبیعی خود را داشته باشند.

بسیاری از خانم‌ها با وجود مخالفت همسر خود اقدام به جراحی زیبایی می‌کنند که می‌تواند علاوه بر عوارض جسمی برای زن، زندگی مشترکشان را درگیر مشکلاتی بی‌ارزش کند که شاید دیگر قابل جبران نباشد.

بسیاری از مردان با این تفکر که می‌توانند با استفاده از قانون، از جراحی زیبایی همسر خود جلوگیری کنند، اقدامات قانونی انجام می‌دهند در صورتی‌که همسرانشان بدون اجازه آنها نیز می‌توانند این جراحی را انجام دهند.

یک وکیل دادگستری با بیان اینکه زن برای انجام عمل زیبایی، نیازی به اذن شوهر ندارد، بیان کرد: زن با وجود زندگی مشترک و ناراضی بودن شوهرش می‌تواند هر عمل زیبایی که سلامتی او را تهدید نکند، انجام دهد.

نرگس نصیری‌بزنجانی اظهار کرد: اگر سن متقاضی عمل، کمتر از 18 سال باشد از نظر قانونی اجازه پدر الزامی بوده و لازم است پدر، رضایت‌نامه عمل جراحی را به هنگام پذیرش در بیمارستان امضا کند.

وی ادامه داد: اگر فرد متقاضی عمل بالاتر از سن 18 سال باشد، چه متأهل و چه مجرد، نیازی به امضا و رضایت ولی و یا شوهر خود ندارد و بر اساس قانون می‌تواند به تنهایی برای جراحی زیبایی و یا هر عمل دیگری اقدام کند.

این وکیل دادگستری اگرچه رضایت شوهر و یا ولی را برای متقاضی عمل زیبایی لازم ندانست اما رضایت آنها را از منظر اخلاقی محترم شمرد و آن را نوعی احترام به افراد مهم زندگی دانست.

وی عدم رضایت ولی و یا شوهر را در یک مورد استثنا دانست که می‌تواند از انجام هر نوع جراحی جلوگیری کند و خاطرنشان کرد: متقاضی جراحی، اگر مجنون، نابالغ و غیررشید باشد باید عمل آن با رضایت همسر و یا ولی انجام شود.

نصیری‌بزنجانی در پایان گفت: فرمی که در بیمارستان‌ها برای امضای رضایت وجود دارد، فرمی است که توسط همراه بیمار اعم از ولی، همسر و یا هر فرد دیگری که به عنوان همراه در کنار بیمار است، می‌تواند امضا شود و البته در جراحی زیبایی، زن می‌تواند به عنوان صاحب نفس، برگه را امضا کند.

دیدگاه تان را بنویسید