گزارش جی پلاس

انتقاد غیرمنطقی از سرمربی تیم ملی!

طبق قانون و با توجه به اینکه قرارداد کی‌روش دو ماه دیگر به پایان می‌رسد، مذاکره سرمربی تیم ملی با فدراسیون فوتبال کلمبیا کاملا قانونی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره پیشنهادهای کی‌روش حرف و حدیث فراوان است. سرمربی تیم ملی بعضا مورد توجه تیم‌های مختلف قرار می‌گیرد اما در نهایت هیچ‌ یک از آن‌ها به سرانجام نمی‌رسد. این نظر منتقدان کی‌روش است که معتقدند پیشنهادهای او بیشتر رسانه‌ای است و نه واقعی. پیشنهادهایی که در این حدود 8 سال بارها نمونه‌اش را دیده‌ایم. از آفریقای جنوبی و مکزیک بگیرید تا لیدزیونایتد، قطر و حالا کلمبیا.

 

کاری به واقعی یا غیرواقعی بودن این پیشنهادها نداریم. بحث اصلی درباره پیشنهاد تیم ملی کلمبیا است که مورد تأیید مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور نیز قرار گرفته. گفته می‌شود کی‌روش در اسپانیا و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با روسای فدراسیون فوتبال کلمبیا پای میز مذاکره نشسته و با آن‌ها درباره شرایط کار صحبت کرده است.

 

ایرادی که از کی‌روش می‌گیرند و انتقادی که متوجه او می‌کنند، قراردادی است که او با فدراسیون فوتبال ایران دارد. قراردادی تا پایان جام ملت‌های آسیا، یعنی حدود 2 ماه دیگر. منتقدان می‌گویند وقتی کی‌روش با فدراسیون ایران قرارداد دارد و سرمربی تیم ملی است، چرا با فدراسیون کلمبیا مذاکره کرده تا روی نیمکت این تیم بنشیند؟ انتقادی غیرمنطقی و عجیب که هیچ جای جهان نمونه‌اش را نمی‌بینیم.

بازیکنان و مربیان فوتبال در جهان، طبق قانون، 6 ماه قبل از اتمام قرارداد می‌توانند با تیم‌های دیگر مذاکره و حتی به توافق هم برسند. در باشگاه‌های اروپایی یا تیم‌های ملی مشهور، از این دست مذاکره‌ها زیاد می‌بینیم. یوپ هاینکس را یادتان می‌آید؟ سرمربی موفق بایرن‌مونیخ که در حال رقابت برای کسب عنوان قهرمانی در بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان اروپا بود اما مدیران باشگاه با پپ گواردیولا به توافق رسیدند و این خبر را رسانه‌ای هم کردند. هاینکس اما با قدرت به کار خود ادامه داد و در پایان فصل 3 عنوان قهرمانی همراه با بایرن‌مونیخ به‌دست آورد و سپس جای خود را به گواردیولا داد.

درباره کارلوس کی‌روش هم این قانون صدق می‌کند. او از چند ماه قبل می‌توانست با تیم‌های مورد نظر مذاکره و حتی به توافق نهایی و رسمی نیز برسد. یادمان نرود کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا سرمربی ایران است و بعد از آن باید به فکر همکاری با تیم یا فدراسیونی جدید باشد. بنابراین برخلاف انتقادها، مذاکره کی‌روش با فدراسیون فوتبال کلمبیا، حتی اگر به تفاهم و امضای قرارداد هم برسف قانونی است و نمی‌توان در این مورد خاص از سرمربی تیم ملی انتقاد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید