گزارش جی پلاس از بلیت فروشی فدراسیون برای سه بازی نخست تیم ملی؛

AFC چند بلیت برای جام ملت ها به ایران می دهد؟/ راهی آسان برای پرداخت پول بلیت در امارات

فدراسیون فوتبال با دریافت چند هزار بلیت از AFC به دنبال فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور تماشاگران ایرانی در امارات و حمایت از تیم ملی در جام ملت های 2019 آسیا است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران از هفده دی ماه سال جاری به طور رسمی کار خود را با بازی مقابل یمن در جام ملت های آسیا آغاز می کند.

نخستین بازی یاران کی روش در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی برگزار می شود که دارای گنجایش 42 هزار نفری است اما مسئولان تیم ملی و فدراسیون فوتبال در رابطه با پر شدن ورزشگاه تردیدهای زیادی دارند.

مسئولان فدراسیون فوتبال همچون جام جهانی به دنبال فراهم کردن شرایط لازم برای حضور تماشاگرانی تیم ملی از ایران در امارات هستند و مذاکراتی را با AFC جهت دریافت سهمیه بلیت داشتند که حدود 7000 هزار بلیت برای بلیت فروشی جام ملت های آسیا در اختیار ایران قرار گرفته است.

از این تعداد 1000 عدد برای بازی با یمن در نظر گرفته شده است چرا که طبق پیش بینی فدراسیون فوتبال استقبال کمی از این بازی صورت می گیرد. البته ایرانی های مقیم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به خصوص امارات به طور قطع حضور چشم گیری در ورزشگاه محمد بن زاید خواهند داشت.

بازی دوم تیم ملی برابر ویتنام در ورزشگاه النهیان ابوظبی است که با گنجایش 12 هزار نفری احتمالا مملو از جمعیت می شود و احتمالا جای خالی در استادیوم باقی نماند. فدراسیون فوتبال برای ایران بازی 3000 هزار بلیت دریافت کرده که در صورت به فروش نرفتن همه بلیت ها در ایران، ما بقی آنها در ابوظبی به فروش می رود.

مهمترین بازی تیم ملی مقابل عراق است که این بازی هم در ورزشگاه کوچکی به نسبت بازی نخست تیم ملی برگزار می شود. ورزشگاه المکتوم دوبی که متعلق به تیم الامارات است، با گنجایش 15 هزار نفر، مکان کوچکی برای برگزاری این بازی مهم است چرا که هر دو تیم هواداران زیادی در امارات خواهند داشت و احتمالا برای تعیین صدرنشین به مصاف هم بروند.

درخواست فدراسیون فوتبال برای این بازی 3000 هزار بلیت بوده که قرار بود از این تعداد 2000 بلیت در بهترین مکان ورزشگاه در نظر گرفته شود اما پیش از درخواست ایران تعدادی بلیت بازی های جام ملت ها به فروش رفته و AFC توانست 1600 بلیت در CAT1 به ایران اختصاص دهد و 1400 بلیت باقی مانده از CAT2 و CAT3 به فدراسیون فوتبال واگذار شد.

برنامه فدراسیون فوتبال برای هوادارانی است که برای خرید بلیت جام ملت ها نمی توانند از داخل ایران هزینه خرید بلیت را پرداخت کنند اما فدراسیون فوتبال با این طرح کار تماشاگران ایرانی را راحت تر می کند؛ تجربه ای که پیش از این در جام جهانی روسیه با موفقیت تکرار شد.

به گزارش جی پلاس؛ البته AFC هنوز بلیتی برای مرحله حذفی در اختیار ایران قرار نداده چرا که مشخص نیست تیم ملی در کدام ورزشگاه ها به میدان خواهد رفت اما در صورت مشخص شدن قرعه ایران در دور حذفی، فدراسیون فوتبال همچنان از سهمیه مناسبی برای بلیت فروشی برخوردار است.

دیدگاه تان را بنویسید