از فردا قیمت لبنیات 7 تا 11 درصد ارزان می شود

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد که پس از بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تعیین نرخ‌های جدید، از فردا کاهش قیمت هفت تا ۱۱ درصدی لبنیات اعمال می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش قیمت قانونی و غیرقانونی لبنیات در بازار توسط برخی برندهای مطرح بوده‌ایم و بارها دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تخلف بودن این افزایش قیمت‌ها را اعلام کرده بود.

رضا باکری - دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی - در این باره اعلام کرد: در پی بررسی‌های صورت گرفته، سازمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کاهش قیمت لبنیات با در نظر گرفتن حاشیه سود قانونی ۱۴ درصدی در دستور کار قرار گرفت که رضایت کارخانه‌ها را نیز در برداشت.

وی ادامه داد: در این میان نرخ‌های جدید که کاهش قیمت هفت تا ۱۱ درصدی انواع لبنیات را باعث می‌شود، به تصویب سازمان حمایت رسید و به کارخانه‌های لبنی ابلاغ شد که این قیمت‌های مصوب را روی محصولات خود درج کنند.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی، درباره قیمت‌های جدید لبنیات نیز این‌گونه توضیح داد که به‌عنوان مثال هر بطری شیر کم‌چرب ۴۱۰۰ تومان، نیم چرب ۴۲۵۰ تومان، پرچرب ۴۴۵۰ تومان و هر بطری شیر کامل ۴۵۰۰ تومان تعیین شده است.

باکری اضافه کرد: پنیر UF ۴۰۰ گرمی نیز ۶۹۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است و نرخ هر دبه ماست ۲.۵ کیلوگرمی کم‌چرب، ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان و پرچرب ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان به تصویب رسیده است. هم‌چنین هر ماست ۹۰۰ گرمی کم‌چرب نیز ۴۳۵۰ و پرچرب ۴۷۵۰ تومان باید فروخته شود.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی تاکید کرد: از فردا همه کارخانه‌های لبنی باید این قیمت‌ها را روی محصولات‌شان درج کنند و هر برندی از این نرخ‌ها تعدی کند، مرتکب تخلف شده و دستگاه‌های نظارتی با او برخورد خواهند کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید