سعید آذری حرف آخر را درباره رشید مظاهری زد

آذری مدیرعامل ذوب‌آهن می‌گوید:«نشنیده‌ام منصوریان استقلالی‌ها را نخواهد.»

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ذوب‌آهن روند پرفراز و نشیبی را در همه این سال‌ها پشت سر گذاشته و هیچ‌گاه از لحاظ فنی و کسب نتایج در این تیم شاهد ثبات نبوده‌ایم و این موضوع دقیقا برعکس فضای حاکم بر مدیریت این تیم به شمار می‌رود، جایی که سعید آذری، مدیر مقتدر و خوش‌فکر اصفهانی سال‌هاست بر صندلی ریاست سبزقباها تکیه زده است. البته کارشناسان ذوب‌آهن را تیم نیم‌فصل دوم می‌نامند و هیچ بعید نیست این تیم با حضور کادرفنی جدیدش و به‌ویژه یک مربی مانند منصوریان دوباره در نیم‌فصل دوم اوج گرفته و داستان سال‌های قبل را تکرار کند. در همین زمینه و البته درخصوص سایر مسائل مربوط به ذوب‌آهن در نیم‌فصل اول لیگ برتر از جمله برکناری نمازی، انتخاب منصوریان و سایر مسائل دیگر گفت‌وگویی را با سعید آذری ترتیب دادیم که متن آن را می‌خوانید.

ابتدا درباره روند ذوب‌آهن صحبت کنید. البته بعد از حضور منصوریان شاید کسب یک امتیاز از 3 بازی کمی ناامیدکننده بود.

وقتی در 11 بازی روندی را طی می‌کنید که با چالش‌های زیادی در آن مواجه می‌شوید، نباید این انتظار را داشت که یک‌شبه معجزه‌ای اتفاق بیفتد. خود ما هم این موضوع را می‌دانستیم. بنابراین از حالا به بعد نهایت تلاش ما این است که از تعطیلات پیش رو نهایت استفاده را کرده و به تیم سروسامان بدهیم. هنوز یک بازی دیگر تا نیم‌فصل داریم، هرچند این دیدار هم که مقابل نفت مسجدسلیمان برگزار می‌شود، دیدار سختی خواهد بود. البته درمجموع در لیگ برتر بازی آسانی وجود ندارد و همه دیدارها دشوار است.

یک بازی کم‌موقعیت هم جلوی پرسپولیس داشتید که به سود میزبان تمام شد.

بازی مقابل این تیم با توجه به فضای حاکم بر پرسپولیس، یعنی یک فضای غیرتی، رفاقتی و مدیریتی در این تیم برگزار شد. ما خودمان اعتقاد داشتیم اگر بازیکنان‌مان تمام تلاش خود را انجام دهند بتوانیم با پیروزی از تهران برگردیم، هرچند می‌شد به یک امتیاز هم قناعت کنیم. اما از تیم ما نباید انتظار داشت که به پرسپولیس در تهران چهار گل بزند. در گذشته ما بازی‌های مهمی را در فولادشهر از دست داده و حتی به تیم‌های قعرنشین هم باخته بودیم اما آمدن منصوریان این نوید را می‌دهد که بتوانیم با توجه به تعطیلی 50 روزه پیش رو بتوانیم یک تیم جدید بسازیم.

به نظر می‌رسد بعد از خداحافظی رجب‌زاده و افت کیفی حدادی‌فر، ذوب‌آهن دیگر اقتدار گذشته را ندارد!

ذوب‌آهن سال گذشته هم زیاد از وجود این دو بازیکن در ترکیب‌های مختلفی که قلعه‌نویی در زمین قرار می‌داد، استفاده نمی‌کرد. البته چینش بازیکن و اینکه چه کسی در زمین باشد و چه کسی بازی نکند فقط در اختیار کادرفنی قرار دارد. خیلی از باشگاه‌های دنیا هم شاید با چنین خلأهایی مواجه شوند و این موردی نیست که مدیرعامل در آن دخل و تصرفی داشته باشد. با این حال دو بازیکنی که از آنها نام بردید، بازیکنان بزرگی برای مجموعه ما بودند، اما اینکه چه کسی جایگزین آنها شود و سایر موارد از این دست در حیطه فنی و در چارچوب اختیارات سرمربی قرار دارد.

بعد از بازی با پرسپولیس، برانکو در نشست خبری می‌گفت شاید داوری‌ها به سود ذوب‌آهن است که منصوریان از آنها راضی است!

در این زمینه نظری ندارم. اما در همین بازی با پرسپولیس تحلیل‌های داوری را بخوانید! جایگاه من مدیریتی است و جایگاه یک مربی در زمینه فنی و خودم را در مقام پاسخگویی به مربیان قرار نمی‌دهم.

 متوجه صحبت شما شدم. ولی این دلیل نمی‌شود نسبت به داوری‌ها معترض نباشید!

دو بار در این خصوص صحبت کردم و باعث شد تا با هرچه پس‌انداز داشتم جرایم کمیته انضباطی را پرداخت کنم. حرف‌هایم را زده‌ام اما برایم جالب است چطور وقتی با پرسپولیس بازی داریم و از کمیته داوران می‌خواهیم یک داور الیت برای این دیدار انتخاب کنند، به این درخواست توجهی نمی‌کنند. البته سیدعلی، داور دیدارمان با پرسپولیس از داوران خوش‌نام است اما همین داور خوش‌نام مقابل پدیده در اصفهان تیم ما را بیچاره کرد.

درحالی به درخواست شما توجه نکردند که گویا با درخواست دو تیم پرسپولیس و سپاهان، آقای فغانی به‌عنوان داور این دیدار انتخاب شد.

نه‌تنها این دیدار بلکه در بازی قبلی پدیده و سپاهان هم داور تغییر کرد! در این بازی‌ها داور بازی عوض می‌شود اما چرا برای ما عوض نمی‌شود؟ از بس درباره داوری حرف زده‌ام خسته شده‌ام و پول‌هایم هم تمام شده است.

فردای بازی هم برانکو گفته بود منصوریان ذوب‌آهن را بالا می‌آورد.

نظر لطف‌شان است!

ولی عده‌ای هم معتقدند انتخاب منصوریان برای ذوب‌آهن به‌نوعی بازگشت به عقب است.

درباره تصمیمی که می‌گیریم دیگر صحبت نمی‌کنیم. کمااینکه روزی هم که نمازی را آوردیم، به صورت وحشتناکی به ما حمله شد و یکی از عواملی که باعث شد نمازی برکنار شود، همین فضاسازی رسانه‌ای بود که روی یک سری از آدم‌ها تاثیر بدی گذاشت. فضاسازی‌هایی که گفتند نمازی آمریکایی هست و سابقه‌کار در ایران ندارد و فردی بی‌تجربه به شمار می‌رود و این صحبت‌ها یا تیم در مشتش نیست! اینکه وضعیت نمازی در اینجا متزلزل شد، همین فضاسازی‌های رسانه‌ای بود؛ آن هم در شبکه‌های اجتماعی از سوی کسانی که خودشان را هوادار ذوب‌آهن می‌دانستند. البته روزی هم که نمازی را آوردیم همین فضاسازی‌ها بود و جالب اینکه طی یک پدیده اجتماعی، ابتدا یک مربی را نقد و سپس به وی حمله کرده و همین که برکنار شد از طریق همین رسانه‌ها او می‌شود بهترین مربی و برکناری‌اش یک کار اشتباه! در هر صورت وقتی که انتقادات به اوج می‌رسد و با شیطنت‌هایی هم همراه می‌شود، ممکن است این موضوع با تغییراتی هم همراه باشد.

از انتخاب منصوریان پشیمان نیستید؟

ما تحت هیچ شرایطی از انتخاب منصوریان پشیمان نیستیم و آینده هم این موضوع را اثبات خواهد کرد. بالاخره او برعکس خیلی از مربیان، تیم در مشتش هست و با بچه‌ها دوستی با فاصله و منطقی دارد و از دانش خوبی هم بهره‌مند است و لیگ ایران را هم خیلی خوب می‌شناسد.

نمازی در مصاحبه اش گفته بود در ذوب‌آهن فقط سعید آذری پشت من بود و به‌نوعی گفت که منصوریان با لابی هیات‌مدیره سرمربی ذوب‌آهن شد.

در قبال حمایت از نمازی وظیفه‌ام را انجام دادم. نمی‌خواهم پاسخگوی این صحبت‌ها باشم اما اینکه منصوریان با لابی هیات‌مدیره آمد را قبول ندارم. کمااینکه وقتی نمازی را هم آوردیم، گفتند پدرش با فلانی دوست بود و از این صحبت‌ها.

البته در قبال سایر مربیان هم نشان داده بودید که به خوبی از آنها حمایت می‌کنید.

دقیقا؛ اما درباره نمازی قضیه‌ای که کاملا متفاوت بود، شیطنت‌هایی بود که صورت گرفت و به‌خصوص این موضوع که او در آمریکا زندگی می‌کرد، باعث شد تا در برخی تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار باشد. باز هم تاکید می‌کنم که همه اینها شیطنت‌هایی بود که از سوی برخی آدم‌ها که از مجموعه ذوب‌آهن کنار گذاشته بودیم و به دنبال منافع و سودجویی‌های شخصی بودند، انجام شد و آنها نیات خود را در گروه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی پیش برده و این موضوع، این قضیه را تشدید کرد.

البته نمازی گفت که یک بازیکن در ترکیب ذوب‌آهن کم‌کاری می‌کند.

این موضوع فنی هست و من تشخیص نمی‌دهم. اما هیچ بازیکنی حاضر نیست شرافتش را زیر پا بگذارد، به‌خصوص بازیکنانی که اسم و رسم دارند. بعد هم اگر بازیکنی کم‌کاری می‌کند مربی می‌تواند او را بیرون بگذارد. نمی‌تواند بگوید ایکس کم‌کاری می‌کند و هر بازی هم او در ترکیب باشد!

داستان رشید مظاهری به کجا رسید؟ می‌ماند یا از ذوب‌آهن خواهد رفت؟

رشید با ما قرارداد دارد و هیچ‌جا هم نمی‌رود.

پس اینکه نیم‌فصل دوم جایگزین بیرانوند می‌شود هم شایعه است؟

روی چه اساسی؟ رشید تمام وجودش را برای تیم ما می‌گذارد و در دیدار با پرسپولیس هم بهترین بازیکن میدان بود. او جزء ارزشمندترین بازیکنان ذوب‌آهن است و در موفقیت‌های چند سال اخیر این تیم نقش ویژه‌ای داشته و تا آخر فصل با ما قرارداد دارد و هیچ جایی نمی‌رود.

اینکه گفته می‌شود منصوریان اعلام کرده در نیم‌فصل برای اینکه استقلال تضعیف نشود از این تیم بازیکن نخواهیم گرفت، چقدر صحت دارد؟

این مسائل از کجا مطرح می‌شود؟

رسانه‌ها در چند روز اخیر روی این موضوع مانور زیادی دادند.

من چنین چیزی نشنیده‌ام.

پس شاید حسینی و تبریزی نیم‌فصل دوم به ذوب‌آهن بیایند؟

قدم‌شان روی چشم! اما آنها با استقلال قرارداد دارند و نمی‌دانم این مسائل را چرا مطرح می‌کنند. این موضوعات در ید قدرت سرمربی تیم به‌شمار می‌رود و اینکه چه بازیکنی را می‌خواهیم و نمی‌خواهیم اصلا وظیفه من نیست در این خصوص صحبت کنم. سرمربی باید تصمیم بگیرد که چه بازیکنی را می‌خواهد و چه بازیکنی را نمی‌خواهد. به‌طوری‌که همین بازیکنانی هم که الان در ذوب‌آهن هستند یا حتی آنهایی که از این تیم رفتند با درخواست رسمی و کتبی نمازی درخصوص‌شان اقدام شد. البته در زمان مربیان قبلی نیز همین سیستم همواره در ذوب‌آهن پیاده می‌شد. به ‌این‌ شکل نیست که این‌طور اقدامات به صورت شفاهی یا زبانی انجام شود.

فعلا هم مکاتبه‌ای با باشگاه استقلال برای جذب بازیکن از این تیم نداشته‌اید؟

هنوز به مسابقه آخر خود نرسیده‌ایم، ضمن اینکه منصوریان نیز لیست ورودی و خروجی به ما نداده است. در این خصوص وی باید نقاط ضعف و قوت تیم را بررسی کرده و باید جلسات هماهنگی در این زمینه در آینده داشته باشیم.

نیم‌فصل دوم ذوب‌آهن به لیگ برتر برمی‌گردد؟

ما جایی نرفته‌ایم که برگردیم! ما در لیگ هستیم و با قدرت هم به کارمان ادامه می‌دهیم. یک مقدار جایگاه‌مان متغیر شده و مطمئنم که این شرایط را مثل پنج سال گذشته پشت سر می‌گذاریم. پارسال هم در آزادی چهار گل از پرسپولیس خوردیم و از سوی دیگر بازی‌های خوبی هم انجام دادیم. این اتفاقات برای ذوب‌آهن افتاده و باز هم خواهد افتاد اما نکته اساسی این است که ما باید نگاه سهامداران‌مان به باشگاه‌داری تغییر کند.

به آسیا امیدوارید؟

آسیا؟ به آمریکا و حتی اروپا هم امیدواریم!

دیدگاه تان را بنویسید