گزارش جی پلاس؛

اهداف نظامی پنتاگون برای خلق حیات مصنوعی!

پنتاگون به دنبال آن است تا بتواند با خلق نوعی حیات مصنوعی، زندگی را در سطح ژنتیکی تغییر دهد. پینتاگون با اهداف نظامی سعی در خلق این حیات مصنوعی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، نیروی نظامی پنتاگن میکروارگانیسم‌های دریایی را به گونه‌ای مهندسی‌سازی کرده که در زمان عبور کشتی‌های دشمن علائم هشداردهنده از خود ساطع می‌کنند. این نوع طراحی میکروارگانیسم‌ها به خلق نوعی حیات مصنوعی جدید در حیات‌ وحش کمک می‌کند که از طریق آن می‌توان محیط‌ زیست جهانی را دگرگون کرد.

نیروهای ارتش، دریایی و هوایی به طور مشترک روی این پروژه تحقیقاتی موسوم به «پروژه تحقیقات کاربردی پیشرفت برنامه اولویت‌های علم و فناوری در زیست‌شناسی مصنوعی محیط‌ زیست نظامی» کار می‌کنند. در این برنامه 45 میلیون دلاری از فرآیند زیست‌ شناسی مصنوعی استفاده می‌شود که از این طریق، از ارگانیسم‌ها به منظور استفاده مفید و کارآمد در حوزه‌هایی چون افزایش کارآیی، توسعه حسگرها و مواد مصنوعی استفاده می‌کنند.

زیست‌شناسی مصنوعی به عنوان فرآیندها و فناوری‌های کاربردی در دنیای مهندسی نسبت به دنیای زیست‌شناسی به ویژه ژنتیک مورد توجه قرار می‌گیرد. تمام حیات بر کد‌های ژنتیکی یکسانی استوار است که تولید آن امکان‌پذیر است و زیست‌شناسی مصنوعی می‌تواند مجموعه‌ای از اجزای ژنتیکی با قابلیت استفاده دوباره را فراهم کند.

این امیدی برای آینده به شمار می‌رود که در آن، اورگانیسم‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که با افزایش و حذف توالی‌های ژنتیکی، مسئولیت رفتارهای خاصی را شامل شوند.

محققان موفق شدند میکروارگانیسم‌ها را طوری به صورت مهندسی تغییر دهند که وقتی نشانه‌های هشدار دهنده‌ای از زیردریایی‌های دیزلی الکتریکی را شناسایی می‌کنند، شاخص‌های زیست‌شیمیایی را در محیط زیست آزاد کنند. پهپادی که در نزدیکی آنها حرکت می‌کند قادر به تشخیص این شاخص‌ها بوده و بلافاصله این اتفاق را به نیروهای آمریکایی اطلاع می‌دهد و به آنها این اجازه را می‌دهد که بتوانند واحدهای ضدزیر دریایی را برای بررسی‌های بیشتر اعزام کنند.

احتمالات موجود تقریبا بی‌پایان هستند؛ به عنوان مثال، رنگ یک کشتی که شامل ارگانیسم‌های میکروسکوپی باشد، می‌تواند در طول عمر کشتی، خودش را ترمیم کند.تانک‌ها و وسایل مسلح را می‌توان با پوششی از ارگانیسم‌هایی پوشاند که رنگشان را طبق دستور تغییر می‌دهند و به نوعی خودترمیمی انجام می‌دهند.

دیدگاه تان را بنویسید