مهاجری: دیدار فردا یک بازی دو سر برد برای من است

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌ سازی تبریز گفت: امیدوارم فردا بازی خوبی انجام شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا مهاجری در نشست خبری قبل از دیدار با پدیده مشهده اظهار داشت: خوشحالم که در شهر خودم هستم و امیدوارم بازی زیبایی را شاهد باشیم و تیمی که حقش است برنده شود.

وی افزود: به هر حال من روزهای تلخ و شیرین زیادی را در اینجا تجربه کردم و خیلی خوشحالم که دوباره اینجا در خدمت شما هستم.خوشحال‌تر از اینکه پدیده توانسته چنین جایگاه خوبی را در جدول رقابتها پیدا کند. امیدوارم بتواند همین روند را ادامه دهد. موفقیت این تیم یکی از آرزوهای من بود چرا که زحمات زیادی در این تیم کشیدم و از این پس هم یحیی گل‌محمدی توانست به خوبی تیمش را هدایت کرده و نتایج عالی را کسب کند. مردم مشهد نیاز به این داشتند که تیمشان به این جایگاه برسد. امیدوارم آنها بتوانند با ادامه این روند دل مردم استان را شاد کنند.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی در پاسخ به این سوال که آیا پدیده می‌تواند قهرمان لیگ شود، عنوان کرد: من دوست دارم قهرمان شود اما کار بسیار سختی است نه اینکه نشود اما باید پدیده همان روند نیم‌فصل اولش را حفظ کند. ضمن اینکه این موضوع را در نظر بگیرید که چند تیم خیلی خوب برای کسب این عنوان بسیار مسلح بوده و دندان تیز کرده‌اند. پیش از این هم اتفاق افتاده که تیم‌های اینچنینی قهرمان شوند به مانند همان سالی که استقلال خوزستان این عنوان را کسب کرد و من امیدوارم این اتفاق این بار برای پدیده رخ دهد. تأکید می‌کنم قهرمان شدن این تیم بسیار سخت است اما نشد ندارد.

مهاجری راجع به اینکه او هم فصل پیش با پدیده در نیم فصل اول نتایج خوبی کسب کرده بود اما در نیم فصل دوم تا خطر سقوط هم پیش رفت، اظهار داشت: یک تیم برای موفقیت باید همه چیز داشته باشد. در واقع یک مجموعه به مانند یک پازل است و هر یک از این پازل‌ها نباشد قطعاً موفقیتی به دست نمی‌آید. ما نیم فصل اول فصل پیش روند خیلی خوبی داشتیم اما شرایط نامناسب باشگاه و اعتصابها ما را تا خطر سقوط و در نهایت تا میانه جدول پیش برد. تیم پدیده این فصل زحمات زیادی کشید تا به این مرحله رسیده است. ما باید همیشه این حمایت‌هایی که از این تیم شد ادامه داشته باشد. به نظر من یحیی این فصل در ابتدا خوب حمایت نشد اما با نتایج خوبی که پدیده گرفت مسئولان مجاب شدند تا این تیم را حمایت کنند و الان هم نمی‌شود موفقیت این تیم را به پای یک نفر نوشت بلکه همه مجموعه کارشان را خوب انجام داده‌اند و قابل تقدیر هستند و امیدوارم که این روند را ادامه دهند.

وی با اشاره به وضعیت تیم ماشین‌سازی خاطرنشان کرد: ما در اینجا در ابتدا شرایط سختی داشتیم اما من به این شرایط عادت دارم. شاید در خیلی از بازیها چهار پنج مهره اصلی‌مان را نداشته‌ایم اما مربی نیستم که به این مسائل اشاره کنم چرا که همیشه نگاهم به داشته‌هایم است. در واقع این داشته‌های مربی هستند که می‌توانند خواسته‌های او را برآورده کنند. ما در بازیهای قبل از جمله دیدار با سپاهان 50 دقیقه 10 نفره بازی کردیم در حالی که بازیکنمان مستحق اخراج نبود اما دیدید که در آخر بازی مساوی شد در شرایطی که حتی می‌توانستیم برنده باشیم. مقابل پرسپولیس اگر داور در دقیقه 10 پنالتی می‌گرفت شرایط خیلی فرق می‌کرد. خطایی که همه کارشناسان اعتقاد داشتند خطای محرز پنالتی بوده و هیچ اختلاف‌نظری بین آنها وجود نداشت اما داور که نزدیک صحنه بود واقعاً شجاعت داشت که پنالتی نگرفت؛ اسم این کار را چیز دیگری نمی‌توان گذاشت. شک نکنید اگر ما طبق برنامه‌ریزی کرده بودیم تا نیمه اول به گل برسیم به خواسته‌‌مان می‌رسیدیم شرایط خیلی فرق می‌کرد. در هر صورت ما در بازی فردا هم چهار پنج مهره اصلی‌مان را نداریم اما به بقیه بازیکنانم ایمان دارم. این بازی با پدیده یکی سخت‌ترین بازی‌های فصلمان است اما خوبی آن این است که برد هر یک از دو تیم برای من شیرین است و در واقع یک بازی دو سر برد برای من است.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی در واکنش به این مسئله که آیا او اعتقاد دارد بازیکنان فعلی پدیده زیر نظر او به این جایگاه رسیده‌اند، گفت: من 3 سال در تیم پدیده زحمت کشیدم و خوشحالم از اینکه زحمات من در این فصل با مربیگری یحیی به خوبی نتیجه داده است. من با بازیکنانی کار کردم که در تیمم غنچه بودند و آرام‌آرام به گل تبدیل شده و این فصل مانند یک گل خوشبو در این تیم می‌درخشند. این برای من خیلی ارزشمند است و افتخار می‌کنم دستاوردم در مشهد این پدیده بوده است. امیدوارم که چنین اتفاقی در تبریز هم تکرار شود. خوشحالم از اینکه الان این رو را دارم که جلو شما بنشینم و از گذشته خوب خودم در مشهد صحبت کنم و سالهای سال اگر به عقب برگردم با افتخار از این تیمم یاد خواهم کرد.

مهاجری درباره تغییراتی که قصد دارد در تیمش در تعطیلات نیم فصل ایجاد کند، یادآور شد: ما در نیم فصل حداقل پنج شش بازیکن خوب جذب خواهیم کرد. مهمترین مسئله این است که تیم ما این فصل بدنسازی نداشته و شاید خیلی از این مصدومیت‌هایی که بعد از هر بازی اتفاق می‌افتد به خاطر همین مسئله باشد. به این خاطر ما قصد داریم نیم فصل یک بدنسازی خوب داشته باشیم و در کنار آن نفرات خوبی را جذب کرده و یک زیرساخت خیلی خوب برای نیم فصل دوم داشته باشیم.

وی درباره این که گفته می‌شود نصیرزاده مدیریت باشگاه ماشین‌سازی با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال خواستار بازگشت داریوش شجاعیان به تبریز شده است و اینکه آیا در صورت این اتفاق این بازیکن به تراکتورسازی خواهد رفت یا ماشین‌سازی، گفت: در مورد نامه من اطلاعات خاصی ندارم و این موضوع را می‌توانید از مسئولان باشگاه بپرسید اما طبیعی است که باشگاه دنبال حق و حقوق خود باشد. من فکر می‌کنم بر اساس توافقاتی که دو باشگاه با هم داشته‌اند اگر باشگاه استقلال به تعهدات خود عمل نکند این بازیکن باید به تبریز برگردد و ما به گرمی از شجاعیان استقبال می‌کنیم چرا که او بازیکن باکیفیتی است. ضمن اینکه داریوش قطعاً در صورت بازگشت به ماشین‌سازی می‌آید. من همیشه گفته‌ام ما هیچ‌وقت مخالف پیشرفت بازیکن نبوده و نخواهیم بود. در پدیده هم که بودم خیلی خوشحال شدیم که محمدرضا خانزاده تیممان به جام‌جهانی رفت و اگر اکبر ایمانی آن اشتباه را نمی‌کرد می‌توانست از پدیده راهی جام‌جهانی شود. الان هم می‌بینید که خانزاده هم سود مالی برای باشگاه پدیده داشت و اینکه خودش بعد از جام‌جهانی راهی قطر شد و قرارداد دلاری خوبی بست. من همیشه بابت استفاده از بازیکن جوان شاید تاوان داده باشم اما استقبال کرده‌ام. خدا را شکر همیشه این جوانان وقتی به زمین رفته‌اند من را سربلند کرده‌اند. عملکرد خوبشان من را مجاب کرده که همیشه در هر تیمی که هستم از نیروی جوان تیم استفاده کنم.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی درباره اینکه این فصل هم به مانند فصل پیش رسانه‌ها از اینکه تیم او یکی مدافع در تیم ملی دارد انتقاد می‌کنند، تصریح کرد: پارسال خانزاده و اکبر ایمانی واقعاً جزو بهترین‌های تیم ما بودند که راهی تیم ملی شدند وقتی چنین اتفاقی می‌افتد یک مربی هم انگیزه‌اش برای کار بیشتر می‌‌شود. خود من وقتی وارد عرصه مربیگری شدم شاید خیلی‌ها گفتند نهایتاً یکی دو سال بتواند کار کند اما من عاشق مبارزه کردن بوده و مسیر خوبی را پیش روی خود قرار دادم که به اینجا رسیدم کاری که محمدرضا خانزاده کرد و الان در قطر بازی می‌کند. حسین کنعانی‌زادگان هم انصافاً دفاع خوبی است و اگر شرایط ایده‌آل داشته باشد می‌تواند یکی از دفاع‌های خوب تیم ملی باشد.

مهاجری در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا در مشهد افراد سرمایه‌داری مانند زنوزی حاضر به خرید تیم پدیده نیستند و اینکه استانداری آذربایجان چقدر در خصوصی شدن تراکتورسازی و ماشین‌سازی نقش داشته است، گفت: زنوزی در آذربایجان با قدرت و یک‌تنه کارش را به نحواحسن انجام داده و شاید هر کس جای او بود در مقابل انتقادهایی که از وی برای اداره دو باشگاه همزمان می‌شد کم‌ می‌آورد و می‌رفت اما او خیلی محکم مقابل انتقادات ایستاد و کنار نکشید. واقعاً زنوزی مردم بزرگی است و افتخار آذربایجان به حساب می‌آید. به نظر من مشهد هم پولدار دارد می‌توانند چنین کاری را انجام دهند اما من فکر نمی‌کنم زنوزی از حمایت استانداری و یا مسئول دیگری برخوردار بود بلکه وی خودش خیلی از مشکلات را مرتفع می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید