در گفت و گو با جی پلاس؛

ستاره بسکتبال ایران: صعود قطعی به جام جهانی را با هواداران جشن می گیریم/ رمز موفقیت ما اتحاد و همدلی بود

بازیکن تیم ملی بسکتبال گفت: می خواهیم صعود قطعی به جام جهانی را با هواداران جشن بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بهنام یخچالی بدون شک یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر بسکتبال ایران است. او که در بازی با فیلیپین هم یکی از بهترین بازیکنان و تاثیر گذارها بود از این می گوید که روزهای خوبی در انتظار بسکتبال ایران است.

یخچالی از پنجره ششم که در تهران برگزار می شود حرف می زند، از اینکه دوست دارند جشن صعود به جام جهانی را در حضور هواداران بگیرند و یک بار دیگر دل همه آنها را شاد کنند. پسر خوش برخورد تیم ملی در گفت و گویی از بازی با استرالیا، بازی با فیلیپین و صعود 90 درصدی به جام جهانی می گوید.

چرا صعود 90 درصدی؟!

درست است که بازی با فیلیپین را بردیم اما خب باید در پنجره ششم هم بازی کنیم. همه نوشته اند صعود به جام جهانی و این را باید قطعی کنیم. دوست داریم در پنجره ششم اتفاق های خوبی را رقم بزنیم. همانطور که گفتم صعود 90 درصدی داشته ایم. ما حتی اگر مقابل ژاپن و استرالیا در تهران شکست بخوریم و فیلیپین در این بازی ها برنده شود باز هم راهی جام جهانی شده ایم. در این شرایط هر دو تیم 19 امتیازی می‌شوند اما تیم ما از لحاظ تفاضل گل برتر است. با این حال ما ژاپن را ببریم صعود می شود 100 درصدی و انشاءالله آن وقت کار تمام است.

بازی با فیلیپین چطور بود؟

ما قبل از بازی با فیلیپین یک بازی سخت با استرالیا داشتیم و در آن شکست خوردیم. باخت بدی هم بود. اما با بچه ها هماهنگ شدیم تا خیلی زود این شکست را فراموش کنیم. اگر این اتفاق نمی افتاد و همدل نمی شدیم نمی توانستیم در بازی با فیلیپین عملکرد خوبی داشته باشیم. نیاز داشتیم که یک ریکاوری ذهنی انجام بدهیم. خدا را شکر که این اتفاق افتاد و توانستیم خودمان را برای این بازی مهم جمع و جور کنیم و آنها را در این بازی شکست بدهیم.

ظاهرا جو سالن هم وحشتناک بوده!

نمی دانم چند هزار نفر بودند. اما جو علیه ما بود. شاید همین هم باعث شد که بازی را عقب بیفتیم. خدا را شکر که در کوارترهای بعدی توانستیم جبران کنیم و در نهایت فیلیپین را شکست بدهیم.

در این بازی هم یکی از بهترین ها و تاثیرگذارترین ها بودی.

همه تیم ما خوب بودند. همانطور که گفتم رمز موفقیت ما همدلی و اتحاد بین بازیکنان بود که باعث شد ما بتوانیم فیلیپین را شکست بدهیم. حالا باید در پنجره ششم بازی کنیم. دوست داریم در کنار هواداران مان باشیم و این جشن را با آنها بگیریم. از همه کسانی که نگران ما، تیم ملی و صعود به جام جهانی بودند و هستند تشکر می کنم.

و جام جهانی؟

خب هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. حالا راه زیادی باقی مانده است و فعلا نمی شود در این باره حرفی زد.

 

دیدگاه تان را بنویسید