آشنایی با نشانه های بیماری ام اس در زنان

به طور کلی بیماری ام اس در زنان شایع تر از مردان است. این بیماری دارای علائم مشخصی است که هر فرد در صورت بروز آن ها باید آن را جدی بگیرد و به دنبال درمان آن باشد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، بیماری ام اس را به طور کلی می توان یک وضعیت خود ایمن در نظر گرفت که روی سیستم عصبی مغز و نخاع تاثیر می گذارد.

احتمال ابتلای زنان به این بیماری بیشتر از مردان است. بر اساس آمار می توان گفت که زنان سه برابر مردان مبتلا به این بیماری می شوند. اگرچه بیماری ام اس علائم مشخص مشترکی بین زنان و مردان دارد، اما برخی از این علائم مختص زنان است. عواملی از جمله محل زندگی و شدت آسیب عصبی ناشی از التهاب نیز در به وجود آمدن بیماری ام اس تاثیر گذار هستند.

 علائم مشترک بین زنان و مردان مبتلا به بیماری ام اس عبارتند از:

علائم ماهیچه ای که شامل اسپاسم عضلانی، بی حسی، اختلال در تعادل بدن، احساس درد هنگام حرکت دادن دست ها و پا، راه رفتن نا منظم و احساس ضعف و لرزش دست ها و پاها می شود.
علائم مربوط به چشم که شامل از دست دادن بینایی به صورت موقت یا کامل که معمولا برای یک چشم اتفاق می افتد، احساس درد هنگام حرکت دادن چشم ها، دوبینی، تار دیدن، حرکت غیر ارادی چشم ها و به طور کلی اختلالات بینایی می شود.

اختلالات مربوط به روده و مثانه که شامل دشواری در شروع به ادرار کردن، نیاز مکرر و ضروری به ادرار کردن، عفونت مثانه، ترشح ناگهانی ادرار یا مدفوع، یبوست و اسهال می شود.  
بی حسی یا احساس درد که شامل بی حس شدن، مور مور شدن و درد در قسمتی از بدن یا اندام های خاصی می شود.

اختلال در حرف زدن که شامل حرف زدن بیش از اندازه سریع و نامفهوم، از دست دادن کنترل حجم صدا، کم شدن سرعت حرف زدن و تغییر در کیفیت مکاله مانند تولید صدای خشن یا خسته می شود.
اختلالات مغزی و عصبی که شامل پایین آمدن تمرکز، از دست دادن حافظه، قضاوت های نابجا، مشکل استدلال یا حل مسئله، افسردگی، نوسانات خلقی و سرگیجه می شود.
مشکلات جنسی که شامل کاهش میل و لذت جنسی می شود.
برخی از علائم بیماری ام اس که مختص زنان است، عبارتند از: مشکلات قاعدگی، مشکلات مرتبط با بارداری و یائسگی.

دیدگاه تان را بنویسید