آثار جدیدی از حضور انسان های نئاندرتال‌ها در کرمانشاه کشف شد

سرپرست گروه کاوش های باستان شناسی در صخره باوه یوان کرمانشاه از پایان فصل سوم کاوش ها در این صخره باستانی خبر داد و گفت: نتایج کاوش‌های جدید درخشان بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سامان حیدری گوران  با بیان اینکه فصل سوم از کاوش های باستان شناسی در صخره باوه یوان به منظور دستیابی به داده‌های بیشتری از انسان های نئاندرتال از 8 آبان امسال شروع و 4 آذر به اتمام رسید، اعلام کرد: در کاوش های جدید توانستیم وسعت گمانه ها را گسترش دهیم، بطوریکه از شش متر مربع به 12 مترمربع وسعت کار افزایش یافت و 80 سانتیمتر نیز بیشتر عمق پیدا کردیم.

این باستان شناس بدون اعلام نتایج حاصل از این کاوش‌ها، تنها از کشف 2600 قطعه جدید ابزار انسان های نئاندرتال در کاوش های جدید خبرداد و گفت: همچنین چند هزار قطعه استخوان خرد شده حیواناتی نظیر بزکوهی، کل کوهی، اسب وحشی، حیوانات آبزی دوکفه ای، خرگوش و حتی گربه سانان را کشف کردیم.

وی خاطرنشان ساخت: در کاوش های جدید به این نکته دست یافتیم که تنوع ابزار سنگی انسان های نئاندرتال زیاد بوده که این نشان از گستردگی قلمرو آنها می دهد و اینکه روزانه مسافت زیادی را برای تهیه غذا طی می کرده اند.

سرپرست گروه کاوش در پناهگاه صخره ای باوه یوان اظهارامیدواری کرد، خرداد 98 فصل چهارم کاوش ها در این صخره انجام گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید