نتایج روز دوم هفته چهاردهم لیگ برتر هجدهم؛

آتش بازی استقلال در آزادی/ برد دلچسب پرسپولیس/ دربی شمال برنده نداشت+ جدول رده بندی

تیم های استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان خود به برد دلچسبی دست یافتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم های استقلال و پرسپولیس به پیروزی مقابل حریفان خود دست یافتند و از سوی دیگر دربی شمال که بین تیم های نساجی مازندران و سپیدرود برگزارشد با تساوی به پایان رسید.

دو تیم فوتبال استقلال و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته چهاردهم از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری دو گله شاگردان شفر به پایان رسید تا استقلال برای نخستین بار در طول فل بتواند به دو پیروزی پیاپی برسد.

گل‌های استقلال را در این دیدار فرشید باقری در دقیقه ۸ و طارق همام در دقیقه ۲۴ و صیادمنش در دقیقه 74 وارد دروازه صنعت نفت آبادان کردند.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، میلاد زکی پور(میثم تیموری۸۷)، فرشاد محمدی مهر(مارکوس نویمایر ۸۴)، فرشید باقری، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، روح الله باقری( الله‌یار صیادمنش ۶۵)، وریا غفوری و همام طارق

ترکیب صنعت نفت: شهاب گردان، حسین ساکی، سیروان قربانی، عقیل کعبی، اکیر ایمانی، طالب ریگانی(بهنام برزای ۴۶)، میلاد جهانی(بواریتو ۶۷)، کرار جاسم محمد، مصطفی احمدی(محمدرضا غبیشاوی ۷۸)، رضا جبیره و وفا هخامنش.

نیمه اول/ استقلال 2 - صنعت نفت آبادان 0

استقلال بازی را هجومی شروع کرد و حملات پیاپی این تیم باعث شد تا آبی‌ها در دقیقه ۷ صاحب کردنر شوند. کرنر اسماعیلی روی دروازه ارسال شد و با اثرگذاری چشمی، کرار جاسم و عقیل کعبی توپ در محوطه شش قدم مقابل فرشید باقری قرار گرفت و او توانست گل نخست بازی را به ثمر برساند.

پس از آن بازی کمی آرام شد و صنعت نفت توانست یکی دو موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کند اما این توپ‌ها راهی به دروازه استقلال پیدا نکرد.

در ادامه ضد حمله زیبای استقلالی‌ها با وریا غفوری شروع شد و او توپ را به محمدی‌مهر رساند و پاس به بیرون محمدی‌مهر با حرکت فوق‌العاده بدون توپ روح‌الله باقری همراه شد تا توپ به طارق همام برسد و او با شوتی سرکش برای بار دوم دروازه شهاب گردان را باز کند.

شاگردان شفر پس از گل دوم رو به کنترل بازی آوردند و اجازه خلق موقعیت به شاگردان بنتو را نداد. و تنها یک‌بار میلاد جهانی بود که با شوتی از زاویه بسته در دقیقه ۳۹ دروازه رحمتی را تهدید کرد. در سوی دیگر مهاجمان استقلال نیز قدر فرصت‌های بدست‌آمده را ندانستند تا بازی با همان نتتیجه دو بر صفر در نیمه نخست به پایان برسد.

نیمه دوم/ استقلال 3 - صنعت نفت آبادان 0

استقلال همانند نیمه اول بازی را خوب شروع کرد و میانه میدان را در اختیار گرفت. آبی‌ها چند موقعیت را هم ایجاد کردند اما بی‌دقتی‌ها اسماعیلی و چشمی مانع از به ثمر رسیدن گل سوم استقلال شد.

شفر برای تحرک بیشتر خط حمله روح‌الله باقری را از زمین بیرون کشید و صیادمنش را به زمین فرستاد. تغییر شفر بالاخره در دقیقه ۷۴ جواب داد و صیادمنش روی پاس در عمق اسماعیلی با ضربه چیپ به زیبایی دروازه گردان را باز کرد.

شاگردان بنتو در نیمه دوم عملکرد خوبی نداشتند و نتوانستند خطر خاصی روی دروازه رحمتی ایجاد کنند.

پس از گل سوم استقلال بازی با درگیری‌های متعدد دو تیم همراه بود که در متن این درگیری‌ها کرار جاسم بازیکن عراقی صنعت نفت حضور داشت و حتی در یک دو صحنه با هم وطن خود یعتی طارق همام درگیر شد که در نهایت داور او را با کارت زرد جریمه کرد.

ادامه بازی با فشار استقلال برای زدن گل چهارم پیگیری شد اما تیرک دروازه مانع از گلزنی نویمایر شد تا آبی‌ها سرانجام به همین سه گل اکتفا کردند تا به پنجمین پیروزی فصل برسند.

سپیدرود 2 - نساجی مازندران 2

دو تیم فوتبال نساجی مازندران و سیپدرود رشت از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برابر هم قرار گرفتند که این دیدار جذاب و دیدنی با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

در این دیدار نساجی موفق شد توسط محمدمهدی نظری در دقیقه ۴۵ از مهمان خود پیش بیفتند اما با شروع نیمه دوم این شاگردان علی کریمی بودند که با نمایش بازی هجومی توانستند دو بار دروازه شاگردان نکونام را باز کنند. محمد غلامی از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۵۷ و میلاد شیخ سلیمانی در قیقه ۶۸ گل‌های سپیدرود را به ثمر رساندند.

در ادامه میزبان ناامید نشد و توانست در دقیقه ۷۸  توسط مهرداد عبدی کار را به تساوی برساند.

در دقیقه ۹۰+۱ این دیدار، تیم سپیدرود با اخراج میلاد شیخ سلیمانی، ده نفره بازی را ادامه داد.

با این تساوی نساجی ۱۳ امتیازی شد و به رده دوازدهم صعود کرد. شاگردان علی کریمی نیز با ۱۰ امتیاز در رده پانزدهم باقی ماندند.

برد دلچسب پرسپولیس مقابل ماشین سازی

دیدار پرسپولیس و ماشین سازی در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. تک گل این دیدار را شجاع خلیل‌زاده در دقیقه ۹۰+۳ به ثمر رساند.

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل زاده، آدام همتی، محسن ربیع خواه، احمد نورالهی، بشار رسن، امید عالیشاه، حمیدرضا طاهرخانی (۵۷ سعید حسین‌پور)، علی علیپور (۸۴ محمد امین اسدی) و گادوین منشا بازی کرد.

ماشین‌سازی: دخسوس، احمد موسوی، محمد اهل شاخه، محمدحسین کنعانی، پیمان بابایی، رضا خالقی فر، فرید بهزادی، مسیح زاهدی، محمد خرم الحسینی، سعید مهری و احمد زنده روح به میدان رفت.

نیمه اول/ ماشین سازی 0 - پرسپولیس 0

در آغاز نیمه نخست بازی، شاگردان برانکو با ارائه عملکرد بهتری نسبت به حریف تبریزی تسلط بیشتری در بازی داشتند اما هرچه از زمان بازی گذشت، شاهد بازی متعادل تری از هر دو تیم بودیم. در یکی از فرصت‌هایی که در دقیقه ۸  برای پرسپولیس ایجاد شد، علی علیپور با ارسال توپ روی دروازه برای منشا فرصت بسیار خوبی برای شوت زنی این بازیکن ایجاد کرد اما عملکرد خوب مدافعان ماشین‌سازی اجازه نداد، شوت مهاجم پرسپولیس به گل تبدیل شود. البته در ادامه شاگردن رضا مهاجری هم فرصت خوبی در دقیقه ۱۵ به دست آوردند تا دروازه پرسپولیس را باز کنند اما شوت مسیح زاهدی راهی به دروازه پیدا نکرد.

در ادامه این دیدار در دقیقه ۳۳ روی پاس خوبی که برای رضا خالقی فر ارسال شد، این بازیکن فرصت بسیار خوبی درون درون محوطه جریمه پرسپولیس به دست آورد اما شوت او به گل تبدیل نشد و در ادامه روی ضد حمله علی علیپور با ارسال پاسی برای امید عالیشاه این بازیکن را به دخسوس تک به تک کرد اما شوت هافبک پرسپولیس با واکنش خوب دروازه‌بان ماشین‌سازی همراه بود و از گل نشد.

حملات شاگردان رضا مهاجری ادامه داشت و در حالی که پیمان بابایی در دقیقه ۳۶ فرصت بسیار خوبی برای باز گردن دروازه پرسپولیس به دست آورده بود اما واکنش خوب بیرانوند توپ را از مقابل دروازه پرسپولیس دور کرد تا به گل تبدیل نشود.

نیمه دوم/ ماشین سازی 0 - پرسپولیس 1

اما در آغاز نیمه دوم و در دقیقه ۴۶ علی‌پور درون موطه جریمه ماشین‌سازی یک فرصت شوتزنی به دست آورد اما شوت او با واکنش دخسوس از مقابل دروازه دور شد. در ادامه سبز پوشان تبریزی توپ و میدان را در اختیار گرفتند و با طراحی حملاتی از سمت راست سعی داشتند دروازه پرسپولیس را باز کنند که در این امر موفق نبودند. در ادامه پرسپولیسی‌ها هم حملاتی روی دروازه حریف انجام دادند که روی یکی از همین فرصت‌ها گادوین منشا در دقیقه ۶۷ با یک شوت فنی زیبا از پشت حوطه جریمه ماشین‌سازی دروازه این تیم را هدف قرار داد که با واکنش دخسوس توپ به کرنر رفت.

در ادامه این دیدار در دقیقه ۸۵ محمد خرم الحسینی فرصت درون محوطه جریمه پرسپولیس توپ را در اخیار گرفت و با یک شوت پای راست دروازه را هدف قرار داد که توپ را بیرانوند در اختیار گرفت.

اما دردقیقه ۹۰+۳ درحالی که بازی به ثانیه‌های پایانی خود نزدیک می‌شد، تیم پرسپولیس روی یک ضربه ایستگاهی و با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده در دقیقه ۹۰+۳ موفق شد تا بازی را یک بر صفر به سود خود به پایان برساند.

جدول رده بندی تا پایان روز دوم هفته چهاردهم لیگ برتر

200

برنامه روز سوم و چهارم هفته چهاردهم لیگ برتر ؛

100

دیدگاه تان را بنویسید