گزارش جی پلاس؛

بازسازی کلاه 1300 ساله آنگلوساکسون + عکس

متخصصان موفق شدند کلاه 3 کیلوگرمی آنگلوساکسون را که متعلق به 1300 سال است، بازسازی کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، متخصصان یک کلاه نادر آنگلوساکسون را بازسازی کردند که از جنس فولاد، چرم و طلا بوده و نظامی‌ها در 1300 سال پیش از آن استفاده می‌کردند. این کلاه برای اولین بار بعد از بازسازی، در کنار طلاهای کشف شده در «استنفوردشایر» و متعلق به آنگلوساکسون‌ها در موزه و گالری هنر بیرمنگهام و نیز در موزه و گالری هنر سفال‌ها به نمایش درمی‌آید.

این مجموعه، بزرگ‌ترین مجموعه طلاهای یافت شده از آن دوران است که توسط یک کاشف طلا در سال 2009 از زمین‌های کشاورزی «استنفوردشایر» کشف شد و بعدها 4.2 میلیارد دلار روی آن ارزش‌گذاری شد. کلاه آنگلوساکسون که قدمت 1300 ساله دارد، قبل از دفن شدن آسیب جدی دیده بود. در این کلاه قدیمی بیش از 4 هزار قطعه به کار رفته است.

کلاه‌های این دوره بسیار نادر بوده‌اند و تاکنون تنها 5 کلاه متعلق به دوره آنگلوساکسون به دست آمده است. آنگلوساکسون‌ها مردمی بودند که از قرن پنجم میلادی در بریتانیای کبیر زندگی می‌کردند. آنها از قبیله‌های ژرمنی تشکیل یافته بودند که از مناطقی از اروپا و بریتانیا مهاجرت کرده بودند.

محققان بعد از پیدا کردن قطعات کلاه، تصویری از اصل کلاه را تهیه کردند و از روی آن اقدام به بازسازی کلاه کردند و پس از 18 ماه مطالعه و استفاده از فناوری‌های نوین توانستند نمونه کاملا مشابهی از این کلاه را خلق کنند. این کلاه از فولاد، چرم، طلا و صفحه‌های نقره، برنز و مس ساخته شده است.

دیدگاه تان را بنویسید