قولی که سرپرستان فدراسیون‌ها به داورزنی دادند

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: سرپرستانی که برای فدراسیون‌های بدون رأی منصوب شدند قبل از انتصاب اعلام کردند که تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا داورزنی در پایان مجمع فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، گفت: با توجه به مدال ارزشمند واترپلو در بازی‌های آسیایی جاکارتا جرقه‌های امید در خانواده شنا ایجاد شد و نشان داد که می‌توان در سایه وحدت و استفاده از سایر ظرفیت‌ها به موفقیت رسید.

وی با اشاره به واگذاری اماکن ورزشی و به خصوص استخرها به بخش خصوصی، گفت: یکی از موضوعاتی که وزارت ورزش به دنبال آن است اصلاح قانون واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی است. وقتی اماکن ورزشی به مزایده گذاشته می‌شود از جیب مردم هزینه می‌شود. متأسفانه مجموع پولی که در این خصوص از جیب ورزش کشور می‌رود کمتر از درآمدی است که از آن حاصل ما می‌شود. 

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره سرانجام قانون منع استفاده از بازنشستگان در ورزش، گفت: وقتی مجبور هستیم تغییراتی در فدراسیون‌ها و هیأت‌های استانی به وجود آوریم باید طبق قانون عمل کنیم که فرایندی زمان‌بر است. 70 درصد کارها انجام شده است و 30 درصد باقی‌مانده هم تا زمان مشخص شده انجام خواهد شد. 

داورزنی درباره مدیرعامل پرسپولیس و اینکه با توجه به این قانون باید 15 آذر ماه از سرخ‌پوشان جدا شود از طرفی با توجه به خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس آیا می‌تواند به فعالیتش ادامه دهد یا خیر، گفت: کلیات موضوع خصوصی‌سازی در دستور کار دولت قرار گرفته است و در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسیده است اما چه زمانی اجرا شود و از کی می‌توانیم این دو باشگاه را خصوصی بدانیم نیاز به زمان دارد. 

وی افزود: هیأت مدیره و مجمع دو باشگاه درباره بازنشستگان سرخابی‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد. دو باشگاهی که به نوعی دولتی هستند هیأت مدیره درباره افرادی که شامل این قانون می‌شوند تصمیم خواهد گرفت و طبیعی است از توانمندی افرادی که مانند گرشاسبی و سایر دوستان حاضر در این دو باشگاه به خوبی استفاده خواهد شد چه در بخش خصوصی و چه  با عناوین دیگری در این دو باشگاه اما چه زمان و چه موقعی نیاز به زمان دارد. 

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره پیگیری ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال برای دریافت نامه بازگشت به کار و اینکه با توجه به بازنشستگی ضیایی از وزارت کشور آیا وی باید به همان مسئولیت قبلی برگردد یا نه، گفت: ضیایی اگر شامل قانون جامع ایثارگری شود به عنوان کارمند دولت تلقی می‌شود و فرقی  نمی‌کند در کدام نهاد مشغول به کار شود اما با توجه به طرح موضوع در مراجع مربوطه باید دید چه زمانی به نتیجه می‌رسد و آیا با درخواست بازگشت به کار ضیایی موافقت می‌شود یا نه و دستگاه‌های اجرایی تا 15 آذر ماه فرصت دارند.

داورزنی در خصوص اینکه آیا سرپرستان فدراسیون‌ها مجاز به حضور در انتخابات هستند یا نه، گفت: 90 درصد سرپرستانی که منصوب شده‌اند قبل از انتصاب قول داده و اعلام کرده‌اند که قصد کاندیداتوری ندارند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید