گزارش جی پلاس!

جشن خصوصی کی روش با دبیران به جای دلجویی از خبرنگاران!

در شرایطی که انتظار می رفت جلسه دوشنبه کارلوس کی روش با خبرنگاران و به قصد دلجویی از آنها باشد اما با دبیران رسانه ها و با عنوان "جشن خصوصی" برگزار شد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ درگیری های لفظی کی روش و برانکو مدت هاست یکی از موضوعات اصلی رسانه هاست و گویا قصد تمام شدن هم ندارد. در هفته های اخیر و ماجراهای فینال لیگ قهرمانان آسیا هم این اختلاف عمیق تر و اظهار نظرها تند تر شده است.

فاز پایانی این اختلاف هم در فینال آسیا و حرکتی که گفته می شد دستیار کی روش انجام داده آغاز شد. پس از آن هم لوپز با یکی از خبرنگاران درگیر شد که کار به تحریم کنفرانس خبری تیم ملی کشید. کنفرانسی که تنها چند ویدیو و صحبت های اندکی از سرمربی تیم ملی از آن منتشر شد. با این حال یکی از صحبت های کی روش در آن کنفرانس، در واکنش به ماجرای لوپز این بود که "من با خبرنگاران نهار نمی خورم و برایتان افتخار می آورم!"

** دلجویی از خبرنگاران در جلسه با دبیران!

کنایه کی روش در این صحبت به برانکو بود اما حالا در فاصله اندکی از آن کنفرانس و تنش به وجود آمده، در جدیدترین اقدامش سعی کرد تا باب آشتی را با رسانه ها باز کند. البته آن هم در تشکیل جلسه با سردبیران و دبیران رسانه ها که تعدادی از خبرنگاران هم در آن حضور داشتند.

کی روش در حالی که پیش از این گفته بود با خبرنگاران ناهار نمی خورد، سردبیران برخی رسانه ها را به یک جلسه دعوت کرد و در آن جلسه هم اگرچه خبری از ناهار نبود اما هدایایی به مدعوین اهدا شد و به نوعی تلاشی صورت گرفت برای یک آشتی کنان رسانه ای در آستانه جام ملت های آسیا.

آشتی کنانی که فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه ای به سرعت از آن اعلام برائت کرد و با انتخاب لفظ "جشن خصوصی" برای آن، کارلوس کی روش را مسئول برگزاری و دعوت از مدعوین دانست.

گذشته از مدعوین برنامه که شاید خودشان هم خبر نداشتند چه کسانی قرار است در آنجا باشد، انتظار می رفت خبرنگارانی که به خصوص در آخرین اردوی تیم ملی بخاطر تحریم های رسانه ای آقای سرمربی مورد بی مهری قرار گرفتند و در یک مورد هم کار به برخورد مستقیم اوسیانو کروز دستیار اول کی روش با یکی از آنها شد نیز به این مهمانی دعوت می شدند و از آنها دلجویی می شد اما نه تنها چنین دعوتی صورت نگرفته، بلکه در جلسه دیروز کروز هم حاضر بوده و هیچ عذرخواهی یا حرف خاصی هم در این باره مطرح نکرده است. اتفاقی که نیفتاد و کی روش بیش از هرچیز با جمع کردن برخی رسانه ها، تلاش کرد تا باز هم در تنور این اختلاف بدمد و به طور غیر مستقیم بخواهد در این دعوا طرف او باشند.

یکی از نکات عجیب که البته در ورزش ایران سبقه زیادی دارد، جلسه گذاشتن با دبیران، سردبیران یا نفرات اول بخش ورزشی رسانه هاست. آن هم در شرایطی که ماجرا بیش از هرچیز در گرو رابطه خبرنگار با آن نهاد یا اشخاص است.

در اینجا هم اختلاف به وجود آمده بین سرمربی تیم ملی و خبرنگاران بوده اما کی روش ترجیح داده بر اساس رسم غلطی که در ورزش ایران وجود دارد، کار را از بالا حل کنند و با مذاکره با نفرات اول رسانه ها، مشکل را بر طرف کنند؛ آن هم به صورت انتخاب های گزینشی که قطعا انتخاب شخص او نبوده اند!

پیش از این هم برخی خبرنگاران تیم ملی گله هایی از این دست داشته اند؛ چرا که برای نمونه فدراسیون فوتبال در روز خبرنگار باز هم سراغ دبیران و سردبیران را گرفته و می گیرد!

  • لزوم اتحاد در آستانه جام ملت ها

فضای متشنجی که در هفته اخیر پیش آمده و ربطه رسانه ها با تیم ملی را مخدوش کرده بود، به طور قطع باید تلطیف می شد و نیاز به اقدام های مهم و جامع در این باره کاملا محسوس است اما بهتر بود فدراسیون خود اقدام به برگزاری یک جلسه جامع با حضور حداکثری رسانه ها می کرد؛ یا اگر قرار است چنین اقدام هایی آن هم تحت عنوان "جشن خصوصی" در راستای ایجاد وفاق و همدلی در حمایت از تیم ملی باشد، رسانه های منتقد نیز مورد توجه قرار می گرفتند.

دیدگاه تان را بنویسید