گزارش جی پلاس؛

نرخ انواع خودرو پس از اصلاح قیمت ها؟ + جدول/ آیا این نرخ ها عادلانه است؟!

آیا خودروسازان افزایش قیمت نجومی خودرو را در سر دارند و آن را عملی می کنند؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس کارودرآمد جی پلاس؛ اگر برای تعیین قیمت های جدید خودروها در کارخانه، مبنا را قیمت کنونی بازار قرار داده و 5 درصد از آن کم کنیم، جدول قیمت ها، نرخ های عجیبی را به خود می بیند. ( در انتهای خبر می آید)

اما این به هیچ وجه عادلانه نیست چرا که هم مردم علت افزایش قیمت خودرو در بازار (عدم عرضه خودرو از سوی کارخانه ها در بازار) را می دانند و هم مسئولان بارها اذعان داشته اند که قیمت های کنونی خودرو در بازار حباب زیادی داشته و حداقل برای خودروهایی که تا پیش از این ادعا می شد بیش از 90 درصد قطعات آن ساخت داخل هستند، نمی تواند واقعی باشد.

ظاهرا کمیته تعیین نرخ جدید خودرو که به نتیجه مشخصی در این باره نرسیده و صرفا عنوان کرده قیمت کارخانه باید 5 درصد از پایین تر از نرخ بازار باشد، فعلا گامی در جهت افزایش قیمت ها برداشته تا ذهن ها کمی آماده شود.

در همین راستا ظاهرا برخی رسانه ها هم به کمک خودرسازان آمده اند و با انتشار جداولی از نرخ های آینده کارخانه های خودروسازی شاید می خواهند مردم را برای یک جهش قیمت باورنکردنی آماده کنند!

در هر حال امید است نهایتا با در نظر گرفتن جمیع شرایط از جمله وضعیت اقتصادی مردم، میزان افزایش درآمد آنها، نرخ تورمی که دولت خود اعلام می کند و وضع قوانین محدود کننده جدی تر برای نابودی بازار دلالی خودرو، شاهد نرخ های عادلانه برای خودروهای داخلی باشیم تا هم کارخانه ها دچار ورشکستگی نشده و هم مصرف کننده واقعی بتواند خودرویی را قیمت مناسب و متناسب با وضع درآمدی کنونی خود خریداری کند.

 

** جدولی که مبنای تعیین قیمت جدید خودرو در کارخانه ها را نرخ حباب دار فعلی در بازار قرار می دهد! :

15

 

دیدگاه تان را بنویسید