بازیکن سابق پرسپولیس در گفت و گو با جی پلاس؛

جواد منافی: گروه پرسپولیس در آسیا هم مثل گروه استقلال دشوار است/ ذهن این تیم آماده موفقیت در هر تورنمنتی است

بازیکن سابق پرسپولیس می‌گوید: در فوتبال آسیا قدرت تیم ها ثابت نیست و دشوار بودن حریفان گروه چندان ربطی به نام و اعتبار گذشته آنها ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ نتایج درخشان پرسپولیس در چند فصل اخیر و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا خیلی تعداد زیادی از هواداران این تیم را درباره تداوم موفقیت ها راحت کرده است؛ به طوری که برخلاف استقلالی، هواداران پرسپولیس از بابت قرعه تیم‌شان در آسیا ناراحت و نگران نیستند اما نگاهی به شرایط رقبای پرسپولیس در آسیا نشان می دهد که السد سال گذشته تا نیم نهایی صعود کرده و الاهلی عربستان نیز از تیم‌های متمول عربی است که تا چند فصل قبل در آستانه کسب UCL بود و اکنون در تلاش برای بردن این جام است. رقیب بعدی پرسپولیسی‌ها از مرحله پلی آف صعود خواهد کرد و هنوز مشخص نیست پرسپولیس با کدام تیم بزرگ آسیایی دیدار می کند.

جواد منافی، یکی از بهترین هافبک های چپ تاریخ فوتبال ایران که مصدومیت در سنین جوانی مانع از درخشش و شکوفایی او در فوتبال شد، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ پیرامون قرعه دشوار پرسپولیس و ضرورت تقویت تیم در نیم فصل نخست صحبت کرد.

*هنوز یک ماه از حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا نگذشته که این تیم بار دیگر با السد قطر و الاهلی همگروه شدند.

متاسفانه گروه پرسپولیس در آسیا دشوار است و اگر نگوییم سخت‌ترین یکی از سخت‌ترین گروه های آسیا است. فضا به گونه ای است که همه موفقیت این تیم را تضمین شده می دانند اما تا وقتی که هزینه و کار نکنی موفقیتی عاید نمی شود.

*هواداران از بابت موفقیت پرسپولیس مطمئن هستند و به همین دلیل کمتر کسی از قرعه دشوار این تیم در سال 2019 صحبت کرد.

متاسفانه پیشکسوتان هم صحبتی نکردند. باید تیم تقویت شود. برانکو مربی بزرگی است و می داند چه کارهایی را باید انجام دهد. شنیده ام که تیم برای قهرمانی در آسیا برنامه ریزی کرده است اما به صرف صحبت کردن جام را نمی دهند. برانکو حرف بی ربط نمی زند اما مدیران باید به سرعت در نیم فصل بهترین بازیکنان داخلی و خارجی را جذب کنند و تیم برای موفقیت در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آماده شود. تیم فعلی پرسپولیس نیاز به استراحت دارد تا مجددا احیا شوند. این بازیکنان با مصدومیت بازی می کنند و چه بسا با مصدومیت بلند مدت مواجه شوند.

*معتقدید گروه پرسپولیس دشوارتر از گروه استقلال است؟

در فوتبال آسیا قدرت تیم ها ثابت نیست و دشوار بودن حریفان گروه چندان ربطی به نام و اعتبار گذشته آنها ندارد. الهلال که دو سال قبل به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفت، سال گذشته اوضاع خوبی نداشت. الان السد از بهترین تیم های منطقه است که یک گام تا فینال کم آورد. این تیم سابقه قهرمانی در آسیا را دارد و از بازیکنان و مربیان با تجربه ای بهره می برد. در این فصل هم شرایط خوبی داشته و می تواند برای پرسپولیس دردسرساز شود و انتقام بگیرد. الاهلی و تیم های عربی همیشه پرسپولیس را به زحمت انداختند. ما باید آماده شویم و فکر نکنیم که صعود از دور گروهی تضمین شده است. گروه پرسپولیس هم دشوار است و هیچ چیز در فوتبال آسان به دست نمی آید.

*روند کنونی پرسپولیس را چطور می بینید؟

پرسپولیس باید بهترین امکانات را داشته باشد. برای تیمی مانند پرسپولیس زشت است که بازیکنانش به خاطر نگرفتن حقوق اعتصاب کنند. در فوتبال روز دنیا چنین چیزی را کجا می‌بینید؟ من معتقدم درباره پرسپولیس کم لطفی می شود و آنطور که باید، تیم را حمایت نمی کنند. پرسپولیس در موقعیت مشابه با سایر تیم ها کار بزرگی کرده و شایسته تقدیر است. چرا هیچ جشنی تاکنون گرفته نشده است؟ کدام تیم ایرانی می توانست با این وضعیت به فینال برسد؟ این تیم را نباید نابود کنند.

*فکر می کنید پرسپولیس بتواند در فصل پیش رو سه گانه به دست بیاورد؟

پرسپولیس از نظر فکری کاملا آماده موفقیت در هر تورنمنتی است. این تیم مایوس نمی شود و تا لحظه آخر می جنگد. باید میراث برانکو را حفظ کنند و این مسیر را ادامه دهند. پرسپولیس نیاز به بازیکنان جوانی دارد که باید این تفکر را یاد بگیرند و به آن ادامه دهند.

دیدگاه تان را بنویسید