هشدار دادگستری درباره یک کلاهبردار

مهدی جوهری اظهار کرد: طی روزهای گذشته با کلاه‌برداری‌هایی به سبک و سیاق متفاوت روبرو شدیم این بار کلاه‌برداری به اسم پلیس راهور انجام می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، وی شرح داد: افراد سودجو با تماس تلفنی با شهروندان با روش ویژه خود از داشتن خودرو فرد مطمئن شده و اعلام می‌کنند از حراست پلیس راهور تماس گرفته‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز افزود: این افراد متقلب در هنگام تماس اظهار می‌کنند که کارت طلایی خودرو شما صادرشده و از طریق پست ارسال می‌شود هزینه پست و صدور کارت یک‌میلیون و صد هزار ریال بوده و باید به مأمور مقابل درب منزل خودپرداخت کنید.

جوهری تأکید کرد: همشهریان آگاه باشند این افراد هنگام تماس تلفنی باحالت کاملاً آمرانه فرد را در یک موقعیت روانی قرار داده و اعلام می‌دارند که گرفتن این کارت‌ها از الزامات بوده و اگر این کارت‌ها را دریافت نکنند از خدمات پلیس راهور محروم خواهند شد و در صورت دریافت کارت در کاهش خلافی خودرو مؤثر است.

وی تصریح کرد: این تماس‌ها جعلی بوده و هیچ کارت طلایی توسط پلیس راهور صادر نشده است و کارت‌های طلایی فقط از طریق شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌های بیمه صادر می‌شود و روش ارسال به این‌گونه نیست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز گفت: در چند روز گذشته حجم قابل‌توجهی از شکایات مردمی از این روش کلاه‌برداری اعلام‌شده است لازم به توضیح است همشهریان هرگونه تماس مشکوک در مورد کارت سوخت و کارت طلایی را بلافاصله به پلیس اطلاع داده و بدون آگاهی و بررسی هیچ مبلغی را با این روش پرداخت نکنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید