باران و برف مردم در 11 استان/ سیل 4 نفر را برد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۱ استان کشور گفت: ۴ نفر به دلیل این حادثه در گیلان مفقود شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۱ استان کشور گفت: ۴ نفر به دلیل این حادثه در گیلان مفقود شدند.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ارتباط با وقوع سیل و آبگرفتگی در کشور اظهارداشت: ۱۱ استان مازندران، لرستان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، فارس، سیستان و بلوچستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و اصفهان طی ۴۸ ساعت گذشته درگیر وقوع سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

۱۱ استان متأثر از سیل؛ آب ۴ نفر را با خود برد

وی افزود: ۲۳ شهر و روستا و منطقه عشایرنشین امدادرسانی در آن در حال انجام است و تعداد زیادی مسافر در راه مانده به مناطق امن منتقل و اسکان اضطراری یافته‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: ۴ نفر در رودبار، چیره و فومن گیلان مفقود شده و ۳۲ واحد مسکونی تاکنون از آب تخلیه شده است همچنین ۴ دستگاه خودروی گرفتار در مسیر سیلاب به وسیله تیم‌های امدادی رهاسازی شده است.

* برف و کولاک ۷ استان را درنوردید

سلیمی بیان داشت: وقوع برف و کولاک در ۷ استان اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، فارس، قزوین و مرکزی نیز طی ۲ روز گذشته منجر به بروز حادثه شده است.

وی افزود: ۱۱ محور مواصلاتی تاکنون امدادرسانی شده و ۱۵ خودروی گرفتار در برف نیز رهاسازی شده است و امدادرسانی در بخشی از این استان‌ها همچنان ادامه دارد.

محور کندوان و هراز برفی است

رئیس مرکز مدیریت راههای مازندران، وضعیت محور هراز و کندوان را در برخی مناطق برفی و بارانی اعلام کرد.

محسن هاشمی اظهار داشت: با توجه به دوربین های نظارتی و سامانه های هوشمند حمل و نقل، تردد در کلیه محورهای استان از جمله هراز، سوادکوه، کندوان و کیاسر عادی و روان در جریان است.

وی افزود: همچنین از نظر شرایط هوایی محور هراز در محدوده تونل تا امامزاده هاشم و محور کندوان محدوه چالوس همراه با برف و باران و وضعیت هوا در دیگر محورها تمام ابری است.

پیش پینی افزایش شدت بارش‌ها در ۱۰ استان کشور

هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

بارش در استان‌های واقع در جنوب و غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی شدت بیشتری دارد.

در ارتفاعات زاگرس و البرز بارش به صورت برف است.

سازمان مدیریت بحران درباره آب‌گرفتگی معابر و وقوع سیلاب در جنوب لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب اصفهان، بوشهر، جزایر خلیج فارس، غرب هرمزگان و برخی مناطق یزد هشدار داد.

فردا به تدریج از شدت بارندگی در نیمه غربی کاسته می‌شود و بارش، شمال شرق و شرق کشور را در بر می‌گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید