در گفت و گو با جی پلاس؛

شرط موفقیت استقلال برابر الهلال و الدحیل؟/ عضو کمیته فنی آبی ها: نشانی از یک تیم آماده نداریم

عضو کمیته فنی باشگاه استقلال می گوید این تیم توانایی غلبه بر العین، الهلال و الدحیل را دارد اما باید تا شروع مسابقات تقویت شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2019 همانند سال گذشته خوشایند هواداران و کارشناسان فوتبال ایران نیست چرا که آبی ها با سه قهرمان از غرب آسیا رو به رو خواهند شد که هر سه تیم در زمره گران قیمت ترین تیم های شرق آسیا جای می گیرند و بدون شک  به همراه استقلال رقابت سختی برای صعود از این گروه شکل خواهد گرفت.

با وجود اسامی مختلف همچون گروه مرگ که برای قرار گرفتن این چهار تیم کنار هم انتخاب شده، وینفرد شفر نه تنها از حضور تیمش در این گروه ناراحت نیست، بلکه می گوید از این موضوع هیجان زده است چرا که به انجام دادن کار سخت و موفقیت در این شرایط عادت دارند.

البته بخش اعظمی از نگرانی هواداران به آماده نبودن استقلال مربوط می شود که تاکنون نتوانسته انتظارات را برآورده کند و نشانی از تیم سال گذشته که بالاتر از الهلال، العین و الریان به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شد، ندارد. شفر معتقد است برای افزایش آمادگی استقلال، باید تا شروع لیگ قهرمانان آسیا تیم را تقویت کنند و به آمادگی مطلوب برسند؛ موضوعی که مدیران استقلال هم روی آن تاکید دارند.

مجید نامجو مطلق، بازیکن و مربی سابق استقلال و از اعضای کمیته فنی این باشگاه، معتقد است استقلال با تقویت در نیم فصل دوم می تواند شرایط خود را بهبود ببخشد و مقابل تیم های قدرتمند غرب آسیا موفق ظاهر شود.

مجید نامجو مطلق در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ همانند برخی کارشناسان و هواداران استقلال، معتقد است این تیم در گروه مرگ قرار گرفته است و کارش با حضور تیم هایی مثل الهلال، العین و الدحیل بسیار دشوار است.

استقلال نشانی از یک تیم آماده ندارد!

او بر لزوم تقویت استقلال در نیم فصل دوم تاکید کرد و افزود: کادرفنی و مدیران استقلال می دانند که تیم نقاط ضعفی دارد و باید در نیم فصل دوم تقویت شود. استقلال هنوز نشانی از یک تیم آماده ندارد و همه دلایل این موضوع را می دانند. استقلال نشان داده می تواند با داشته های خود با تیم های قدرتمند غرب آسیا مقابله کند و قبلا این موضوع را به اثبات رسانده است اما برای موفقیت در آن نیازمند آمادگی است.

شرط رسیدن استقلال به وضعیت ایده آل؟

بازیکن سابق استقلال درباره حضور بازیکنان خارجی و داخلی بسیار خوب در هر سه تیم الدحیل، العین و الهلال می گوید: این سه تیم از بهترین های آسیا هستند و توانایی قهرمانی در این رقابت ها را دارند. استقلال باید برای بازی با این سه تیم زمینه لازم را فراهم کند که شامل داشتن کادرفنی و بازیکنان خوب می شود.

نامجو مطلق در پاسخ به این سوال که آیا استقلال با داشتن تیمی همچون تیم سال گذشته می تواند مقابل این سه تیم موفق ظاهر شود، یادآور شد: سال گذشته بازیکنانی در استقلال حضور داشتند که قابلیت های فنی زیادی داشتند. حالا این بازیکنان نیستند و مشکل امروز تیم مربوط به جای خالی آن ها است. استقلال با اضافه کردن چند بازیکن خوب در نیم فصل دوم و انجام تمرینات فشرده زیر نظر کادرفنی می تواند به شرایط ایده آل برسد.

شفر مربی جدید نمی خواهد

وی درباره تقویت نشدن کادرفنی استقلال علی رغم اخبار ضد و نقیضی که این روزها منتشر می شود، به جی پلاس گفت: در کمیته فنی درباره این موضوع بحث شد اما آقای شفر اعلام کردند نیازی به مربی جدید نیست و با همین گروه ادامه می دهد. او مختار است دستیارانش را انتخاب کند و ما فشاری به تیم وارد نمی کنیم. باید دید روند تیم چگونه خواهد بود.

نامجو مطلق تاکید کرد: وظیفه ما بررسی گزینه هایی است که شفر پیشنهاد می دهد. تا زمانی که او کسی را پیشنهاد ندهد، ما کسی را به تیم تحمیل نمی کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید