گزارش جی پلاس؛

اشتباه برخی رسانه ها در دریافت پیام سرمربی! + تمام آمارهای تیم ایران با کی روش

روز گذشته کارلوس کی روش پیامی حاوی دستیابی به صد پیروزی و صعود به چهار جام جهانی در دوران مربیگری خود در رده های ملی منتشر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پیام منتشر شده از سوی او به گونه ای بود که برخی آن را به منزله دستیابی کی روش به صدمین پیروزی با تیم ملی ایران تلقی کردند و با تیترهای رنگارنگ به آن پرداختند اما کی روش هنوز به مرز صد بازی ملی با تیم ملی هم نرسیده است که بتواند صددرصد پیروزی را از خود به جای بگذارد!

در واقع سرمربی پرتغالی ایران در دوران مربیگری اش در رده های ملی از جمله در تیم های ملی پرتغال، امارات، آفریقای جنوبی، جوانان پرتغال و ایران، توانسته صد پیروزی ملی را از خود به جای بگذارد.

این سرمربی که رکورددار حضور روی نیمکت تیم ملی ایران به شمار می رود، تاکنون 91 بار روی نیمکت تیم ملی نشسته است که حاصل آن 54 پیروزی، 25 تساوی و 12 شکست برای ایران بوده است.

به طور کلی کی روش تاکنون 187 امتیاز به دست آورده و تا رسیدن به مرز 200 امتیاز فاصله چندانی ندارد و احتمالا در جام ملت های آسیا به رقم دست خواهد یافت.

-از بین این 54 برد، 31 برد در بازی های رسمی بوده اند، از جمله در مقدماتی جام ملت ها و جام جهانی.

-بزرگترین پیروزی ایران را می توان غلبه بر مراکش در جام جهانی، برد مقابل شیلی در بازی دوستانه و همچنین پیروزی های متوالی در مقابل کره جنوبی دانست.

- پرگل ترین برد ایران با کی روش برابر پاپوآ گینه نو (8-1) و فلسطین (7-0) بوده است.

- مهم ترین تساوی تیم کی روش را می توان نتیجه بدون گل در مقابل نیجریه و همچنین 1-1 برابر پرتغال دانست که هر دو بازی در جام جهانی بودند.

- تلخ ترین تساوی بدون شک بازی با عراق بود، جایی که شاگردان کی روش 2 بار به بازی برگشتند اما سرانجام اسیر ضربات پنالتی شده و از بازی ها کنار رفتند.

-ایران با کی روش تنها یک بار برابر عربستان سعودی و ژاپن قرار گرفت که هر دو بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیدند.

-ایران با کی روش 12 بار بازنده زمین را ترک کرد.

- باخت های ایران با هدایت کی روش اکثرا آمیخته به نمایشی غرور آمیز بودند، همچون دیدار با آرژانتین و اسپانیا.

- همچنین شکست مقابل لبنان و ازبکستان در مقدماتی جام جهانی 2014 و شکست برابر عراق در مرحله پلی آف جام ملت های آسیا 2015 را می توان تلخ ترین شکست ها لقب داد.

- یکی دیگر از باخت های ایران، باز هم مقابل عراق در اسفند 95 و در قالب یک بازی غیررسمی بود.

- آخرین باخت تیم کی روش مقابل اسپانیا بود. در آن مسابقه تنها برد ماتادورها در جام جهانی 2018 رقم خورد.

- شاگردان کی روش بیش از هر حریفی به اروپایی ها باخته اند؛ اسپانیا، ترکیه، آلبانی، سوئد و بوسنی.

-کی روش 10 بازی را با ایران در تورنمنت های مهم تجربه کرده است. او در 40 درصد مسابقات تورنمنتی (جام ملت ها و جام جهانی) پیروز شده و البته نباید فراموش کرد که در این راه سه پیروزی مقابل تیم های آسیایی بحرین، قطر و امارات متحده عربی بوده است. شکست ها مقابل اسپانیا، بوسنی و آرژانتین بودند و تساوی ها نیز برابر نیجریه، عراق و پرتغال.

-برترین گلزن ایران در دوران کارلوس کی روش، سردار آزمون است. او 23 گل ملی دارد که همگی در تیم کی روش به ثمر رسیده اند. مهاجم تیم روبین کازان اولین گل ملی را آبان 93 در دیدار با کره جنوبی به ثمر رساند و فعلا هم آخرین گلش به 6 ماه قبل و بازی با الجزایر باز می گردد. پس از او رضا قوچان نژادی قرار دارد که با 17 گل از تیم ملی خداحافظی کرد اما کمتر کسی است گل های حساس او مقابل کره جنوبی، بوسنی، امارات و... را فراموش می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید