سوال جناب‌خان از محمدرضا شریفی‌نیا: رمز این‌که همیشه سه چهار زن داری چیه؟

در گفت‌وگوی دیشب رامبد جوان و جناب‌خان با محمدرضا شریفی‌نیا، بحث مافیا در سینمای ایران و دلیل این‌که چرا این بازیگر نقش مردهای دارای چند همسر را ایفا می‌کند، مطرح شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ در دومین برنامه سری تازه «خندوانه» که شامگاه پنجشنبه اول آذر روی آنتن رفت، محمدرضا شریفی‌نیا مهمان رامبد جوان بود.

سرآغاز این گفت‌وگو، پرسش رامبد جوان درباره خط قرمز شریفی‌نیا برای دخترانش بود که در جواب، این بازیگر پیشکسوت گفت: «خط قرمزهای خاصی نبودند، فقط هیچ وقت نباید کاری را کرد که بخواهیم آن را پنهان کنیم. پنهان‌کاری کلا امر بدی است، چون همه‌ عالم محضر خداوند است.»

این بازیگر در ادامه با بیان خاطره‌ای از دوران انقلاب و فخرالدین حجازی (شاعر و سخنران) گفت: «در یک مجلسی که در مدرسه برهان بود و جمعیت زیادی در محوطه و خیابان‌ها و پشت‌بام‌ها حضور داشتند، من قبل از مرحوم حجازی پشت میکروفن رفتم و یک شعر تند انقلابی خواندم. همان لحظه خبردار شدم که ماموران امنیتی قصد دستگیر کردن من را دارند. برای همین حجازی به من گفت مجلس را گرم می‌کند تا فرار کنم؛ غافل از این‌که بلندگو روشن بود و صدای ما را همه شنیدند. چون ماموران من را می‌شناختند و فرار من سخت شده بود، چادر یک خانم را گرفتم و زدم بیرون تا رسیدم به یک جوی آب. وقتی از روی آن پریدم، چادر رفت روی هوا و آدم‌هایی که آن اطراف بودند حسابی تعجب کردند و جا خوردند.»

گفت‌وگو با محمدرضا شریفی‌نیا، با ورود جناب‌خان (محمد بحرانی) و خواندن ترانه «مافیا مافیا، آقای شریفی‌نیا ...» ادامه پیدا کرد. او در واکنش به پرسش جناب‌خان درباره مافیا در سینمای ایران، پاسخ داد: «الان فکر می‌کنم رامبد به خاطر «خنداننده شو» و آدم‌هایی که در آن معرفی می‌کند، باید مافیا باشد. اما در مورد خودم باید بگویم من در موقعیت‌های خاص و مختلف، آدم‌هایی را به بعضی کارها معرفی کردم که موفق شدند؛ مثل ویشکا آسایش برای سریال «امام علی» و علی مصفا، پارسا پیروزفر و فرهاد جم برای فیلم «پری». بازیگری را که من یا هرکس دیگری به یک کارگردان معرفی می‌کند، باید از هر نظر مناسب و خوب باشد تا آبروی آدم حفظ شود؛ این در واقع یک تخصص است و شاید بعضی‌ها وقتی توسط افراد متخصص انتخاب نمی‌شوند، حرف از مافیا و این جور چیزها می‌زنند که واقعی نیست.»

پرسش دیگر جناب‌خان از شریفی‌نیا این بود: «رمز این‌که همیشه سه چهار تا زن داری، چیه؟» که این بازیگر در پاسخ گفت: «یک آقایی معتقد بود زن مثل کفش می‌ماند، وقتی کهنه می‌شود باید عوضش کرد. حکیمی در جوابش گفت وقتی کسی خودش پا باشد، زنش کفش می‌شود اما کسی که خودش سر باشد، همسرش تاج سرش است.»

او ادامه داد: «برای این که آقایان فیل‌شان یاد هندوستان نکند، من تمام نقش‌های مردان سه زنه و چهار زنه را با فداکاری به جان خریده‌ام. ته همه این فیلم‌ها هم پوست این مردان را کنده‌ایم تا در زندگی صادق باشند و یواشکی یک سری کارها را نکنند. یادمان باشد که تحکیم خانواده بسیار اهمیت دارد.»

در پایان این برنامه وقتی جناب‌خان ازدواج‌های بیشتری را برای شریفی‌نیا آرزو کرد،  این بازیگر خبر داد: «یک فیلم چهار زنِ در دست تولید داریم که بسیار عالی است و در آن دفاعی جانانه از همه زنان خواهیم کرد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید