تولید انواع لوازم خانگی ۸ تا ۴۰ درصد کاهش یافت

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از این است که در نیمه نخست امسال، تولید انواع لوازم خانگی از هشت تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در نیمه نخست امسال ۳۴۷ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع تلویزیون تولید شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲۹٫۶ درصد کاهش داشته است.

در نیمه نخست امسال، ۴۷۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه یخچال و فریزر، ۲۴۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی و ۵۱۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شد که به ترتیب کاهشی ۱۵٫۷، ۳۹٫۵ و ۸٫۴ درصدی را تجربه کردند.

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۳۵۶ هزار و ۴۰۰ تن انواع کاغذ در نیمه نخست امسال است که در مقایسه با پارسال ۶٫۹ درصد کاهش داشته است.

در ۶ ماه نخست امسال، تولید کارتن با رشد ۱۴٫۱ درصدی به ۲۴۸ هزار و ۷۰۰ تن رسید اما تولید انواع نئوپان و فیبر کاهش داشت. در این مدت، ۲۸۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب نئوپان و ۴۸۴ هزار مترمکعب فیبر تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۸٫۲ درصد و یک درصد کاهش داشتند.

** کاهش تولید سموم گیاهی
بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد در نیمه نخست امسال ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن انواع سموم دفع آفات نباتی در کشور تولید شد که این آمار در مقایسه با ۲۰ هزار و ۲۰۰ تن تولید ۶ ماهه نخست پارسال، حدود ۲۰ درصد افت کرده است.

در این مدت، تولید دوده با رشد ۵٫۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۶۶ هزار و ۹۰۰ تن رسید.

برپایه این گزارش، در نیمه نخست امسال ۴۰ میلیون و ۴۶۱ هزار متر مربع فرش ماشینی در کشور تولید شده است؛ این آمار در همسنجی با سال گذشته ۱٫۸ درصد کاهش نشان می دهد.
همچنین تولید چرم در این مدت با ۲۴ صدم درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار فوت مربع رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید