گزارش جی پلاس؛

سیاسی ترین فدراسیون ورزشی ایران!/ از وزیر تا شهردار همه در هیات رئیسه هستند

حضور اهالی سیاست و دولتی ها در ورزش همواره با حواشی مختلفی همراه بوده اما یک فدراسیون در حال حاضر سیاسی ترین و در عین حال کم حاشیه ترین فدراسیون ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ ورزش ایران به واسطه اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، روزهای پرالتهابی را پشت سر می گذارد و حرف و حدیث درباره دربرگیری و یا مصونیت ورزشی ها داغ شده است.

مهم ترین بحث اهالی ورزش عدم دخالت دولت و یا مجلس در اداره این نهادها ورزشی است و بعضا با احتمال تعلیق ورزش ایران از سوی نهادهای بین المللی برای مجلس و دولت خط و نشان می کشند.

با این وجود، یک فدراسیون ورزشی با وجود حضور سیاست مداران و اهالی دولت، فعلا بدون حاشیه و مشکل خاصی کارش را انجام می دهد و اخیرا موفقیت هایی هم به دست آورده است.

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که جزء رشته های مادر و پر مدال در عرصه های بین المللی محسوب می شود، یک ترکیب کاملا سیاسی را در هیات رئیسه خود دارد که غیر از رئیس فدراسیون، تقریبا هیچ کدام از انها ربطی به ورزش و رشته شنا هم نداشته اند!

ترکیب هیات رئیسه این فدراسیون متشکل است از سید علیرضا آوایی (وزیر دادگستری)، سعید نمکی (معاون سازمان برنامه و بودجه)، احمد دانیالی (معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)، پیروز حناچی (شهردار تهران) و محسن رضوانی (رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو).

فدراسیون شنا اخیرا در واترپلو صاحب موفقیت بزرگی شد و به مدال برنز بازی های آسیایی رسید؛ هرچند در سایر بخش ها روند صعودی خاصی نداشته است.

دیدگاه تان را بنویسید