گزارش جی پلاس از آخرین وضعیت رؤسای بازنشسته فدراسیون ها

چه کسانی رفتند و چه کسانی ماندند؟ / ضیایی و فرجی هم چهارشنبه رفتنی می شوند؟

از میان بازنشسته های فدراسیون ها، روسای فدراسیون های والیبال و کاراته با شکایت از دیوان عدالت اداری، آخرین تلاش هایشان را برای ماند می کنند. سایر روسا اما یا رفته اند و یا به شکلی خودشان را از قانون منع بکار گیری بازنشستگان مستثنی کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مهلت اولیه روسای بازنشسته فدراسیون‌ها برای کناره گیری، به پایان رسید اما پیش از آن از سوی دیوان عدالت اداری تا 15 آذر تمدید شد. در این میان البته بخش قابل توجهی از فدراسیون‌هایی که روسای آن‌ها بازنشسته بودند، تعیین تکلیف شدند. در هندبال رحیمی استعفا کرد و دولو سرپست شد، در جودو درخشان با برنامه‌ای از پیش چیده شده کنار رفت و عمادی پس از انتخاب به عنوان سرپرست، او را نایب رئیس خودش کرد!

در سه گانه و قایقرانی هم پروسه انتخاب سرپرست انجام شده و  مانند فدراسیون‌های قبلی در صف تشکیل مجمع انتخاباتی به سر می برند.

فدراسیون هاکی هم دیگر فدراسیونی بود که رئیس بازنشسته داشت. رئیسی که بهرام شفیع بود و عمرش به اجرای این قانون کفاف نداد. 

آخرین رئیسی هم که تعیین تکلیف شد مهدی تاج بود. او با استفاده از یک قانون دیگر و ایثارگری خود، اعاده به خدمت گرفت و با وجود بازنشستگی به کار خود ادامه خواهد داد. 

* بازنشسته های بازمانده

در کنار فدراسیون هایی که با تمکین از قانون، تکلیف رئیس شان مشخص شده، نمونه های دیگری هم هستند که یا همچنان به دنبال راه فرار هستند و  یا البته به شکلی بی سر و صداتر معافیت خود از قانون منع بکار گیری بازنشستگان را گرفته اند. 

* بی سر و صدا

رئیس فدراسیون کاراته هم یکی از بازنشسته های ورزش است اما کاملا بی سر و صدا روی صندلی‌ اش نشسته! فرجی نه مصاحبه می کند و نه حرف خاصی درباره اش در رسانه ها منتشر می شود. با این حال او هم بازنشسته است و البته تلاش هایش را برای ماندن می کند. شنیده می شود همان قانونی که تاج را ماندنی کرد، برای او هم صدق کرده اما نمی تواند از آن استفاده کند! شرط استفاده از "قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران" و اعاده به خدمت فرجی، عدم استفاده قبلی از امتیازات ایثارگری است که گویا او پیش از این استفاده کرده است.

با این حال فرجی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و منتظر است ببیند آیا با حکم این دیوان می تواند از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران استفاده و بر سر کار بماند یا خیر.

* تقابل قلدر مآبانه!

نقطه مقابل فرجی، احمد ضیایی است. مدیری که البته فشار رسانه ای قابل توجهی را تحمل کرده اما از همان روز اول اعلام کرده که این قانون را قبول ندارد و از آن تمکین نمی کند. ضیایی بارها به صراحت اعلام کرده که از  فدراسیون نمی رود مگر با زور و مامور!

او در آخرین حرکتش با شکایت، دست به دامان دیوان عدالت اداری شده و آخرین تلاش هایش برای ماندن را انجام می دهد. او در جایی گفته است در صورت شکست خوردن در این تلاش، از ریاست فدراسیون والیبال کناره گیری خواهد کرد. 

* بازنشستگی مبهم!

اولین بار حسین رضازاده بود که مدعی شد رئیس کنونی فدراسیون وزنه برداری یعنی علی مرادی بازنشسته است. موضوعی که البته از جانب مرادی تکذیب شد اما به دلیل سکوت عجیب وزارت ورزش که هیچ گاه به طور دقیق و مشخص درباره مشمولان این قانون اظهارنظر نکرده، مشخص نیست که از دید وزارت ورزش علی مرادی بازنشسته به حساب می آید یا خیر.

* دو بازنشسته دیگر

 دو فدراسیون دیگر هم هستند که روسای آن‌ها بازنشسته اند. فدراسیون ورزش های همگانی و فدراسیون ورزش های رزمی. تا کنون هم هیچ گاه به طور واضح و مشخص درباره شان اظهار نظر نشده اما به نظر می رسد این دو رئیس بازنشسته هم به شکلی خودشان را از قانون منع بکار گیری بازنشستگان معاف کرده اند. مجد آرا رئیس فدراسیون همگانی که جزء نیروهای لشگری به حساب می آید و به هیچ وجه شامل این قانون نمی شود و محمود رشیدی هم به دلیل سوابق شغلی اش گویا از این قانون مثتثنی شده است. 

به این ترتیب تنها فرجی و ضیایی از میان مدیران بازنشسته باقی مانده اند که البته هر دو به دیوان عدالت اداری شکایت کرده اند و تا روز چهارشنبه تکلیف شان مشخص می شود. 

به گزارش جی پلاس؛ دو رئیس فدراسیون بازنشسته (ضیایی و فرجی) البته در این هفته نه حق امضا دارند و نه حق دخل و تصرف در اموال فدراسیون. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم هیچ گونه نامه نگاری با آن ها نخواهند کرد. آن ها اگرچه تا 15 آذر برای رفتن فرصت دارند اما تا آن زمان تنها حضورشان بلامانع است و در عمل کاری از آن ها ساخته نیست.

دیدگاه تان را بنویسید